آژانس بین المللی انرژی:

اهداف تحریم‌ها علیه صنعت نفت روسیه محقق شدند

کدخبر: ۵۵۵۸۶۰
اقتصادنیوز: کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اعلام کردند برغم تولیدات و صادرات نفت روسیه در ماه‌های اخیر، اهداف مدنظر در تحریم‌ها علیه نفت روسیه و نیز تعیین سقف قیمتی برای نفت این کشور محقق شده‌اند.
اهداف تحریم‌ها علیه صنعت نفت روسیه محقق شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از سی ان بی سی، «توریل بوسونی» رئیس اداره صنعت و بازارهای نفتی در آژانس بین المللی انرژی گفت: تولید و صادرات نفت روسیه در ماه‌های اخیر بسیار بهتر از حد انتظار بوده است زیرا مسکو توانسته است حجم زیادی از نفت خام خود را که قبلاً به اروپا صادر می‌کرد، به بازارهای جدید آسیا منتقل کند اما با تمام این توصیفات این بدان معنا نیست که تحریم‌های اروپا علیه روسیه شکست خورده و بی تاثیر هستند.

وی خاطر نشان کرد: هدف از تعیین سقف قیمت برای نفت خام صادراتی روسیه این بود که از درآمدهای نفتی این کشور کاسته شود، در عین حال نفت خام صادراتی روسیه کماکان وارد بازارهای جهانی شود.

بوسونی تاکید کرد: درآمدهای نفتی روسیه در ماه ژانویه امسال حدود ۱۳ میلیارد دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۳۶ درصد کاهش داشته است.

اتحادیه اروپا در پاسخ به تجاوز نظامی روسیه به اوکراین، تحریم‌هایی علیه نفت روسیه به اجرا گذاشته است.

کشورهای عضو گروه هفت و اتحادیه اروپا به همراه استرالیا تصمیم گرفته‌اند که از پنجم دسامبر گذشته به عنوان بخشی از تحریم‌های غرب بر مسکو بر سر جنگ اوکراین، از بهره مندی روسیه از خدمات شرکت‌های غربی برای بیمه دریایی، تامین مالی و خرید و فروش نفت این کشور که از طریق دریا منتقل شود و بهای هر بشکه آن بالاتر از ۶۰ دلار تعیین شود، جلوگیری کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید