اقدام جدید امارات برای نزدیکی بیشتر به اسرائیل

کدخبر: ۵۵۵۹۹۳
اقتصادنیوز: امارات در اقدام جدیدش برای نزدیکی هرچه بیشتر به تل آویو، یک معبد یهودی را با حضور مقامات رژیم صهیونیستی در دبی افتتاح کرد.
اقدام جدید امارات برای نزدیکی بیشتر به اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا‌، امارات متحده عربی که هر روز به دامن صهیونیست‌ها نزدیک‌تر می شود، روز جمعه در اقدام دیگری برای نزدیکی هرچه بیشتر به تل آویو، یک کنشت ( معبد) را با حضور مقامات صهیونیست در دبی افتتاح کرد.

کشتی تجاری میلیاردر اسرائیلی هدف حمله قرار گرفت!

خبرگزاری «شهاب» فلسطین گزارش داد، امارات مدعی شده است که هدف از افتتاح این کنشت، "تقویت گفت وگوی ادیان در این کشور حاشیه خلیج فارس است".

محمد خلیفه المبارک رئیس اداره فرهنگ و گردشگری دبی در این باره گفت که مرکزی که افتتاح شده، تریبونی برای گفت وگو و همزیستی خواهد بود.

در کنار این کنشت یهودی، یک مسجد و کلیسا نیز قرار دارد و ساختمان‌ها همگی مشترک بوده و در ابعاد بیرون و حجم داخلی نیز یکسان هستند.

روزنامه البیان امارات نیز به نقل از محمد بن زاید حاکم این کشور گزارش داد: خانه موسوم به "خانواده ابراهیمی" که دربرگیرنده عبادتگاه‌ها می باشد، کاخی برای گفت وگوی تمدنی و سازندگی است.

یهودیان ساکن امارات نیز در بیانیه‌ای با تقدیر از این اقدام دولت ابوظبی اعلام کردند که آنها مشتاق به دیدن کنشت یهودی جدید در منطقه خلیج فارس هستند.

این دومین کنشت در حاشیه خلیج فارس است، کنشت نخست در بحرین قرار دارد.

افتتاح کنشت یهودی در امارات، پس از آن صورت می گیرد که دولت ابوظبی با دلالی دونالد ترامپ سپتامبر ۲۰۲۰ توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کرد.

به دنبال آن امارات توافقات زیاد سیاسی و تجاری با رژیم صهیونیستی و برای نزدیکی هرچه بیشتر با صهیونیست‌ها امضا کرده است که با واکنش تند گروه‌های مختلف فلسطینی و کشورهای اسلامی روبه رو شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید