سقوط آزاد محبوبیت آقای رئیس جمهور!

کدخبر: ۵۵۶۳۰۳
نظرسنجی ها حاکی از این است که میزان محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه به پایین‌ترین حد در سه‌ سال گذشته رسیده است.
سقوط آزاد محبوبیت آقای رئیس جمهور!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در حالیکه طی روزها و هفته‌های اخیر، تظاهرات گسترده علیه دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در شهرهای مختلف این کشور برگزار شده است، نتایج نظرسنجی جامعه‌ شناختی که روز گذشته (۱۸ فوریه، ۲۹ بهمن ماه) در روزنامه «ژورنال دو دیمانش» فرانسه به چاپ رسید، تنها ۳۲ درصد از فرانسوی‌ها از عملکرد ماکرون رضایت دارند.

طبق این گزارش،‌داده‌های مبتنی بر نظرسنجی جامعه‌شناختی موسسه افکارسنجی «IFOP» نشان می‌دهد که میزان محبوبیت ماکرون به پایین‌ترین حد در سه‌ سال گذشته رسیده است.

در این گزارش آمده است: «محبوبیت امانوئل ماکرون کاهش یافته است، به پایین‌ترین سطح خود از فوریه ۲۰۲۰، یعنی به شاخص‌هایی که قبل از بحران همه‌گیری ویروس کرونا ذکر شده بود، بازگشته است».

طبق این نظرسنجی، تنها ۳۲ درصد از شرکت‌کنندگان تصریح کردند که از عملکرد رئیس‌جمهور فرانسه رضایت دارند.

بر اساس این گزارش، میزان محبوبیت ماکرون تا حد زیادی به واسطه طرح اصلاح حقوق بازنشستگی در فرانسه کاهش یافته است.

«فردریک دابی» مدیر اجرایی IFOP در این خصوص گفته است: «پایان مرحله طولانی مصونیت رئیس‌جمهور است. هم‌اکنون بازگشتی به منطق وضعیت سیاسی جمهوری پنجم وجود دارد، زمانی که سران کشورها هزینه اصلاحات غیرمحبوب را پرداخت می کنند».

این نظرسنجی در حالی منتشر شده است که هفته گذشته، دست‌کم ۵۰۰ هزار فرانسوی در اعتراض به قانون اصلاحات بازنشستگی دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در پاریس تظاهرات کردند.

شبکه خبری فرانس ۲۴ گزارش داد که تظاهرات در سرتاسر فرانسه از بالا تا پایین این کشور برگزار شده و تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که پلیس با استفاده از ماشین‌های آب پاش در تلاش برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان بوده است.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه مدعی است که تغییرات پیشنهادی دولتش در نظام بازنشستگی برای اصلاح این نظام رو به زوال ضروری است اما اتحادیه ها معتقدند با راه های دیگر از جمله افزایش مالیات ثروتمندان می توان مشکلات مربوط به نظام بازنشستگی را حل کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید