پایان سفر سرزده بایدن به اوکراین/ مقصد بعدی وی مشخص شد

کدخبر: ۵۵۶۵۴۰
بایدن امروز صبح وارد کی‌یف شد و بعد از دیدار با ولودیمیر زلنسکی و قدم زدن زدن در مرکز کی‌یف و قول حمایت مستمر ایالات متحده از اوکراین، این کشور را به مقصد لهستان ترک کرد.
پایان سفر سرزده بایدن به اوکراین/ مقصد بعدی وی مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان گزارش داد جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا که صبح دوشنبه (۲۰ فوریه) در سفری از پیش اعلام نشده و امنیتی وارد کی‌یف شده بود، پایتخت اوکراین را ترک کرد.

کمک نیم میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین/ تحریم ها علیه مسکو افزایش می یابد

طبق این گزارش، بایدن حدود ساعت ۸ صبح به وقت محلی وارد کی‌یف شد و بعد از دیدار با ولودیمیر زلنسکی و قدم زدن زدن در مرکز کی‌یف و قول حمایت مستمر ایالات متحده از اوکراین، این کشور را ترک کرد. 

پیش‌تر گزارش شده بود بایدن قرار است اواخر هفته به مناسبت آغاز جنگ اوکراین (۲۴ فوریه، پنجم اسفند) به لهستان سفر کند. 

نشریه آمریکایی «پالتیکو» گزارش داده بود کاخ سفید در آستانه سفر دوشنبه جو بایدن به لهستان از روی این ارزیابی که اوکراین در مرحله حساسی از جنگ قرار گرفته، خواستار تشدید حملات نیروهای ارتش اوکراین به قوای روسیه شده است.

پالتیکو نوشت: جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا این هفته با هدف چالش‌طلبی عازم سفر به اروپا می‌شود. او قصد دارد در شروع دومین سال جنگ در اوکراین حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین را محکوم کرده و علنا اعلام کند آمریکا تا آخرین لحظات جنگ از کی‌یف حمایت خواهد کرد.

جو بایدن در جریان حضور ناگهانی خود در کی‌یف گفت که «سفر تاریخی» وی برای تایید حمایت «تزلزل‌ناپذیر» از اوکراین، اعلام کمک نظامی جدید و دور جدید تحریم‌های ضد روسی انجام شده است. 

وی همچنین مدعی شد: «زمانی که پوتین حدود یک سال قبل حمله خود را آغاز کرد، فکر می‌کرد اوکراین ضعیف است و غرب دچار تفرقه شده است. او فکر می‌کرد می‌تواند بیشتر از ما دوام آورد. اما در اشتباه بود». 

از زمان آغاز جنگ اوکراین در تاریخ بیست و چهارم فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفندماه ۱۴۰۰) دولت آمریکا مشغول ارائه انواع حمایت‌های تسلیحاتی، اقتصادی و اطلاعاتی به اوکراین و همزمان اعمال فشارهای بی‌سابقه علیه روسیه بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید