اعضای مجلس خبرگان، کرونا را فراموش کردند!

دو حاشیه از حضور حسن روحانی در مجلس خبرگان /آملی لاریجانی و علم الهدی هم آمدند

کدخبر: ۵۵۶۷۱۵
یازدهمین اجلاس رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت 8:20 صبح امروز(سه شنبه 2 اسفند 1401) با قرائت دستور جلسه توسط سخنگوی مجلس خبرگان رهبری، کار خود را آغاز کرد.
دو حاشیه از حضور حسن روحانی در مجلس خبرگان /آملی لاریجانی و علم الهدی هم آمدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، یازدهمین اجلاس رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت 8:20 صبح امروز(سه شنبه 2 اسفند 1401) با قرائت دستور جلسه توسط سخنگوی مجلس خبرگان رهبری، کار خود را آغاز کرد و آیت الله سید احمد خاتمی در ابتدای حضور خبرنگاران سردار اسماعیل قاآنی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی را به عنوان مهمانان این اجلاس نام برد و پس از آن آیاتی از کلام الله مجید قرائت شد.

پس از آن آیت الله احمد جنتی سخنان کوتاهی داشت و تنها اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و این موضوع با واکنش سید احمد خاتمی مواجه شد و از او خواست که حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را هم یاد کند. رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز مجددا سخنرانی خود را از سر گرفت و حضور غیرتمندانه مردم شریف ایران در راهپیمایی 22 بهمن را اعلام حمایت از جمهوری اسلامی و نیز شکست دشمنان دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به داد مردم فقیر و گرسنه برسیم. اسلام، انقلاب، پیامبر(ص) و علی(ع) راضی نیستند که حتی یکی از یاران آنها گرسنه بماند؛ مقید بودند که شکم آنها سیر باشد.

آیت الله جنتی افزود: ما هم باید در جایی که می‌توانیم، از افراد متمکن بخواهیم که به مردم کمک کنند تا مبادا بچه های یتیم، زنان بی سرپرست و افراد بیبضاعت نتوانند زندگی خود را تأمین کنند. از خدا می خواهیم به ما کمک کند طوری زندگی کنیم که خدا، پیامبر(ص) و علی(ع) از ما راضی باشند.

وی تأکید کرد: از خدمتگزاران مردم در قوای سه گانه درخواست می‌ کنیم برای خدمت به مردم تلاش کنند که بهترین کار خدمت خالصانه به مردم است. رؤسای قوا برای حل مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنند تا مردم با شرایط اقتصادی مناسب به استقبال سال جدید و ماه مبارک رمضان بروند. مردم نباید گرسنه بمانند و باید لوازم زندگی آنها فراهم شود.

افتتاحیه اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری

اما این نشست حاشیه هایی هم داشت از جمله اینکه نخستین چیزی که توجه عکاسان و خبرنگاران حاضر در این اجلاس را به خودش جلب کرد، نشستن حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در صندلی شماره سه ردیف اول بود. دومین نکته این بود که تنها روحانی، سید ابراهیم رئیسی و نذیر احمد سلامی در این اجلاس ماسک زده بودند و هیچ کدام از دیگر اعضای خبرگان ماسک به صورت نداشتند. به نظر می رسد این نخستین اجلاس خبرگان پس از شیوع بیماری کرونا است که در این حد قلیل پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا رعایت می شود.

افتتاحیه اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری

از جمله نکات دیگر اینکه آیت الله جزایری اجلاس پیش را به دلیل بیماری غایب بود ولی این بار در صندلی شماره 9 ردیف اول نشسته بود و صندلی شماره 10 را به یاد مرحوم آیت الله عباسعلی اختری مزین به عکس ایشان کرده بودند.

البته این اجلاس غایبینی هم داشت و زمان شروع افتتاحیه 51 نفر از 82 عضو مجلس خبرگان رهبری حاضر بودند و پس از آن تا زمان حضور خبرنگاران در این نشست، یعنی ساعت 8:40 حدود 10 نفر از جمله آیت الله سید حسن عاملی، آیت الله احمد بهشتی و آیت الله غیاث الدین طاها محمدی به حاضرین افزوده شدند و از جمله غایبین این اجلاس نیز می توان محسن اسماعیلی، آیت الله احمد علم الهدی، آیت الله صادق آملی لاریجانی، آیت الله محسن اراکی، آیت الله محمد امامی کاشانی، آیت الله مرتضی مقتدایی، آیت الله علیرضا اعرافی، آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی، آیت الله احمد مبلغی، آیت الله سید کاظم نورمفیدی و آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد را نام برد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید