اقدام خطرناک روسیه با تعلیق پیمان استارت / مدودوف: این پاسخ مناسبی به آمریکا بود

کدخبر: ۵۵۶۷۹۸
​معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد که با تعلیق پیمان «استارت نو» آمریکا به آنچه با توجه به سیاست ضد روسی خود، شایسته بود رسید.
 اقدام خطرناک روسیه با تعلیق پیمان استارت / مدودوف: این پاسخ مناسبی به آمریکا بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از تاس، نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه اقدام مسکو در تعلیق عضویت در پیمان «استارت نو» را پاسخ مناسبی به رویکرد ضد روسی آمریکا ارزیابی کرد.

«دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که با تعلیق پیمان «استارت نو» آمریکا به آنچه با توجه به سیاست ضد روسی خود، شایسته بود رسید.

ادعاهای پوتین در سخنرانی سالگرد جنگ اوکراین!

رئیس جمهور سابق روسیه به کشورهای غربی و به طور خاص آمریکا یادآور شد که نمی‌توان با روسیه وارد جنگ شد و در عین حال وانمود کرد که موضوعات پیرامون ثبات استراتژیک به شکل معمول دنبال می شود.

لازم به ذکر است، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود گفت: امروز مجبورم که اعلام کنم روسیه مشارکت در معاهده استارت نو را به حالت تعلیق درمی‌آورد. تکرار می‌کنم، از معاهده خارج نمی‌شویم بلکه تعلیق می‌کنیم.

معاهده استارت نو که ادامه معاهدات کاهش تسلیحات راهبردی (استارت ۱ و استارت ۲) است در سال ۲۰۱۰ میان روسیه و آمریکا در شهر پراگ در جمهوری چک امضا شد. این معاهده تعداد کلاهک‌های هسته‌ای راهبردی روسیه و آمریکا را به حداکثر یک هزار و ۵۵۰ کلاهک و تعداد پرتابگرها و بمب‌افکن‌های سنگین اتمی را به ۸۰۰ عدد محدود می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید