بایدن: جهان با لحظات تعیین کننده‌ای روبروست

کدخبر: ۵۵۶۸۶۵
اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در سخنانی در لهستان با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین گفت که جهان با لحظات تعیین کننده‌ای روبرو بوده و کاری که هم اکنون انجام می‌شود تضمین کننده زندگی نوه‌هایمان در آزادی خواهد بود.
بایدن: جهان با لحظات تعیین کننده‌ای روبروست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت که همه متحدان باید به آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد پایبند باشند. 

وی که در سفر به لهستان این سخنان را مطرح می‌کرد، گفت: «من از کی‌یف آمدم و این کشور را استوار و قدرتمند دیدم».

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «از دموکراسی و حق مردم برای زندگی آزادانه در اوکراین دفاع می‌کنیم».

بایدن گفت: «زمانی که پوتین یک سال پیش به نیروهایش دستور داد تا به کی‌یف حمله کنند گمان می‌کرد که دست بسته باقی می‌مانیم اما اشتباه کرد و گمان می‌کرد که می‌تواند از سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن در میان متحدان استفاده کند».

وی ادامه داد: «پوتین طی یک سال گذشته در جنگ خود علیه اوکراین با حقیقت‌های تکان دهنده‌ای مواجه شد و پس از یک سال، پوتین دیگر هیچ توهمی درباره قدرت ناتو و وحدت آن ندارد».

رئیس جمهور آمریکا گفت: «حمایت ما از اوکراین استوار بوده و دموکراسی حتما پیروز خواهد شد و به هیچ وجه نمی‌توانیم با سران دیکتاتور کنار بیاییم».

بایدن در ادامه سخنانش در لهستان مدعی شد: «سال گذشته شاهد وحشی‌گری استثنائی از سوی نیروهای روسی و مزدوران آن در اوکراین بودیم و روسیه کشتارهای بی رحمانه‌ای علیه مردم غیرنظامی در اوکراین انجام دادند».

وی گفت: «جنگ ضروری نبوده بلکه یک تراژدی است و پوتین می‌تواند با گفتن یک کلام، جنگ را متوقف کند».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «143 کشور در سازمان ملل اقدام غیرقانونی روسیه در الحاق سرزمین‌ها به خاک خود را محکوم کردند».

بایدن گفت: «آمریکا و دیگر همپیمانان اقدام به ارائه سلاح و کمک‌های بشردوستانه به اوکراین کردند».

وی در ادامه افزود: «پایبندی ما در قبال مردم اوکراین و حق حاکمیت این کشور متزلزل نخواهد شد و میلیون‌ها نفر در اروپا به حمایت از اوکراینی‌ها پرداختند».

رئیس جمهور آمریکا گفت: «دفاع از دموکراسی نیازمند تلاش و زمان زیادی بوده اما حتما با پیروزی همراه خواهد بود».

بایدن اضافه کرد: «یک سال دیگر در واشنگتن هفتاد و پنجمین سالگرد قدرتمندترین پیمان در جهان که پیمان ناتو بوده را جشن می‌گیریم».

وی ادامه داد: «حمله به هر کشوری از اعضای ناتو به مفهوم حمله به دیگر اعضای این پیمان خواهد بود».

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: «جهان با لحظه‌ای تعیین کننده روبرو بوده و کاری که ما هم اکنون انجام می‌دهیم تضمین کننده زندگی نوه‌هایمان در آزادی خواهد بود». 

رئیس‌جمهور آمریکا که صبح مروز دوشنبه، ۲۰ فوریه در سفری از پیش اعلام نشده و امنیتی وارد کی‌یف شده بود، پس از حدود پنج ساعت حضور در این شهر و دیدار با همتای اوکراینی، پایتخت اوکراین را به مقصد لهستان ترک کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید