استقبال مسکو از آمادگی چین برای حل بحران اوکراین

کدخبر: ۵۵۷۰۳۶
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در دیدار با وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه روسیه و چین دیدگاه های مشابهی برای حل مسائل مختلف بین المللی دارند.، گفت: مسکو از آمادگی چین برای ایفای نقش مثبت در حل بحران اوکراین استقبال می کند.
استقبال مسکو از آمادگی چین برای حل بحران اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،‌ رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین امروز در دیدار با «ولادیمیر پوتین» تصریح کرد: پکن و مسکو مداخله و تهدید را تاب نمی آورند.

ادعای مقام روسی درباره سفر بایدن به اوکراین

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، «وانگ یی» رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین امروز چهارشنبه با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در مسکو دیدار و گفتگو کرد.

رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در این دیدار گفت: چین به موضع عینی و بی طرف در قبال مسئله اوکراین پایبند خواهد بود و نقش سازنده ای را در حل و فصل این بحران ایفا خواهد کرد.

«وانگ یی» در این خصوص ادامه داد: چین از آمادگی روسیه برای حل بحران اوکراین از طریق گفتگو و مذاکره قدردانی می کند. روابط روسیه و چین علیه هیچ طرف ثالثی نیست؛ دو کشور مداخله و تهدید را تاب نمی آورند.

رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین ساعاتی پیش با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسکو دیدار و گفتگو کرد.

رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در این دیدار گفت: چین و روسیه از نظر راهبردی مصمم و متعهد به جهانی چند قطبی هستند. مسکو از آمادگی چین برای ایفای نقش مثبت در حل بحران اوکراین استقبال می کند. روسیه و چین دیدگاه های مشابهی برای حل مسائل مختلف بین المللی دارند.

سفر این مقام چینی به روسیه در حالی انجام می‌ شود که مسکو و پکن همکاری‌ های اقتصادی، تجاری و دیپلماتیک دو جانبه در تلاش های فیمابین برای غلبه بر تحریم‌ ها و ایجاد جهانی متعادل‌ تر و چندقطبی‌ تر را افزایش داده‌ اند.

این در حالیست که «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه دیروز با «وانگ یی» دیپلمات ارشد چینی در مسکو دیدار و گفتگو کرد.

محور اصلی این نشست روابط دو جانبه در حوزه های سیاسی و اقتصادی و همچنین درگیری ها در کشور اوکراین و بررسی اخرین تحولات آن بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید