واشنگتن برای ریاض کشتی جنگی می‌سازد

کدخبر: ۵۵۷۰۳۹
اقتصادنیوز: شرکت لاکهید مارتین آمریکا از ساخت یک کشتی جنگی به سفارش عربستان سعودی خبر داد.
واشنگتن برای ریاض کشتی جنگی می‌سازد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «رای بیزلی» معاون امور تجاری شرکت صنایع دفاعی «لاکهید مارتین» آمریکا در حاشیه نمایشگاه دفاعی «آیدکس ۲۰۲۳» در ابوظبی از ساخت یک کشتی جنگی برای عربستان سعودی خبر داد.

اولین هواپیمای اروپایی پس از 12 سال در فرودگاه دمشق به زمین نشست

او به وبگاه «اقتصاد الشرق» گفت که همزمان با آغاز ساخت این کشتی، مرکزی برای نگهداری، تعمیر و نوسازی نیز در عربستان بنا خواهد شد و طی هفته‌های آتی بیانیه رسمی در این باره صادر می‌شود.

نیروی عربستان سعودی و شرکت لاکهید مارتین، به طور مشترک طرحی به نام «طویق» برای ساخت چهار کشتی جنگی را در خاک عربستان پیش می‌برند، اما به طور دقیق مشخص نیست که کشتی جنگی مدنظر «رای بیزلی» در راستای این طرح است یا یک پروژه جداگانه خواهد بود.

در ماه اکتبر ۲۰۲۲ نیز مقامات سعودی و مسئولان شرکت لاکهید مارتین، در مراسمی از آغاز ساخت دومین کشتی جنگی در راستای طرح «طویق» خبر دادند. عربستان سعودی اینگونه طرح‌ها را در راستای «بومی‌سازی» صنایع دفاعی در خاک خود می‌داند.

 معاون امور تجاری شرکت صنایع دفاعی «لاکهید مارتین» در ادامه به وبگاه اقتصاد الشرق گفت که این شرکت تعهد دارد ساخت تجهیزات نظامی در عربستان را بومی کند و میلیاردها دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری صورت گرفته و بیشتر از این نیز صورت خواهد گرفت.

در این راستا دولت سعودی در شش مارس ۲۰۲۲ (۱۷ اسفند ۱۴۰۰) در حاشیه اولین نمایشگاه دفاعی بین‌المللی در ریاض اعلام کرد که با شرکت «لاکهید مارتین» برای ساخت قطعات سامانه ضد موشکی «تاد» در خاک خود قرارداد بسته است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید