فلاحت پیشه:

چیدمان سیاسی وزارت خارجه مذاکرات را به نتیجه نمی رساند

کدخبر: ۵۵۷۴۷۸
اقتصادنیوز: حشمت الله فلاحت پیشه نماینده پیشین مجلس در گفت‌وگو با آرمان ملی به تیم مذاکره کننده دولت ابراهیم رئیسی در مذاکرات احیای برجام انتقاد کرد.
چیدمان سیاسی وزارت خارجه مذاکرات را به نتیجه نمی رساند

به گزارش اقتصادنیوز او تاکید کرد:چیدمان وزارت خارجه در حال حاضر به گونه‌ای است که امکان رسیدن به توافق را به حداقل رسانده، کما اینکه بخشی از فرصت‌های سیاست خارجی از دست رفته است.

باید  پرونده مذاکرات  به شورای عالی امنیت ملی منتقل شود و در آنجا یک تیمی متشکل از دیپلمات‌ها و کارشناسان فراجناحی و فرادولتی و ذیل نظر شورای عالی امنیت ملی مسئولیت کار را عهده بگیرند.

در اینجا بخشی از کار در داخل و بخشی از کار باید در خارج شدت گیرد. بخشی که مربوط به داخل است یعنی رساندن کشور به اجماع لازم برای تقویت قدرت چانه‌زنی است. تا زمانی که در داخل عدم اجماع وجود داشته باشد کشورهای خارجی تنها به دنبال تضعف قدرت چانه زنی ایران هستند و همزمان هم باید اختیاراتی به تیمی فراجناحی و فرادولتی داده شود تا دیپلماسی هسته‌ای کشور و سایر تنش‌های خارجی کشور را حل کند.

در دنیای امروز بسیاری از بازیگران منافع خود را در تنش دنبال می‌کنند. آنها هر دو سال یک جنگ را به دنیا تحمیل می‌کنند. متأسفانه ایران یکی از کشورهایی است که همواره تلاش می‌کنند آن را به کمینگاه جنگ ارجاع دهند. کشور باید به گونه‌ای زیرکانه از این کمین گاه پرهیز و وارد یک فضای تنش‌زدا شود و فضایی که منافع ملی حفظ شود

فضایی که در آن بتوان بر اساس منفعت عمومی جامعه تصمیم گرفت و اجازه نداد برخی بازیگران عرصه بین‌المللی تصمیماتی را برای ایران بگیرند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید