نسخه‌پیچی نخست‌وزیر هند برای حل بحران اوکراین

کدخبر: ۵۵۷۶۷۵
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر هند اظهار کرد بحران اوکراین باید از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی حل شود و دهلی نو آماده کمک به روند صلح است.
نسخه‌پیچی نخست‌وزیر هند برای حل بحران اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مودی شنبه در کنفرانسی خبری با حضور اولاف شولتس صدراعظم آلمان در دهلی نو گفت: هند از ابتدای تحولات اوکراین تاکید کرده است که این مناقشه باید از طریق دیپلماسی و گفت‌وگو حل شود.

فوری / اتحادیه اروپا چند نهاد ایرانی را تحریم کرد

اسپوتنیک گزارش داد، نخست وزیر هند تاکید کرد که جنگ اوکراین همچون کرونا تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داده و ضربه سختی به کشورهای در حال توسعه زده است.

وی با بیان این که «ما نگرانی خود را در این باره ابراز کرده‌ایم» افزود: ما معتقدیم که این مشکلات صرفا از طریق تلاش‌های جمعی قابل حل و فصل است. ما در دوره ریاست هند بر گروه ۲۰ نیز بر این واقعیت تاکید کردیم.

مودی با اشاره به محور گفت‌وگوهای خود با شولتس گفت که دو طرف بر این باورند که «نهادهای چندجانبه بین‌المللی برای انعکاس واقعیت‌های جهانی نیاز به اصلاحات دارند.»

وی تاکید کرد که مشارکت فعالانه کشورهای عضو گروه ۴ برای انجام اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل بازتاب تلاش‌ها و ضرورت اصلاحات در نهادهای چندجانبه است.

گروه ۴ شامل هند، برزیل، ژاپن و آلمان است که مقیاس توسعه آنها با اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل همتراز است. اعضای این گروه خواهان عضویت دائم در این شورا هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید