20 جت سوخو-35 در راه تهران

کدخبر: ۵۵۷۷۰۱
برنامه ایران برای دریافت حدود ۲۰ عدد جت جنگنده سوخو-۳۵ و احتمالا سیستم‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ از روسیه می‌تواند بازدارندگی نظامی اسرائیل و آمریکا نسبت به غنی‌‌‌سازی هسته‌‌‌ای ایران را پیچیده کند.
20 جت سوخو-35 در راه تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، المانیتور مدعی شد که به عقیده تحلیلگران برنامه ایران برای دریافت حدود ۲۰ عدد جت جنگنده سوخو-۳۵ و احتمالا سیستم‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ از روسیه می‌تواند بازدارندگی نظامی اسرائیل و آمریکا نسبت به غنی‌‌‌سازی هسته‌‌‌ای ایران را پیچیده کند.

فصل جدید در روابط نظامی ایران و روسیه با خرید جنگنده‌ های سوخو-35

در ادامه این گزارش آمده است: یک سال پس از آغاز جنگ اوکراین، مقام‌‌‌های آمریکایی به شکل فزاینده‌‌‌ای نسبت به تبدیل یک مشارکت نظامی ساده میان روسیه و ایران و تبدیل آن به هماهنگی استراتژیک و خطر بالقوه تبعات آن برای خاورمیانه محتاط شده‌‌‌اند. در ژوئیه گذشته، ویلیام برنز، ‌‌‌ مدیر سیا، نسبت به اتحاد بیش از حد مسکو با تهران هشدار داد و به تنش‌‌‌های تاریخی در این زمینه استناد کرد. تحلیلگران بر این باورند که برنامه ایران برای دریافت حدود ۲۰ عدد جت جنگنده سوخو-۳۵ در سال‌جاری و احتمالا سیستم‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ می‌تواند بازدارندگی نظامی اسرائیل و آمریکا نسبت به غنی‌‌‌سازی هسته‌‌‌ای ایران را پیچیده کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید