ورود جنگنده‌ها و کشتی‌های نظامی چین به اطراف جزیره تایوان

کدخبر: ۵۵۸۰۳۲
ارتش تایوان مدعی شده که در بازه 24 ساعت گذشته، چهار هواپیمای نظامی و سه کشتی نیروی دریای چین را در اطراف تایوان شناسایی کرده است.
ورود جنگنده‌ها و کشتی‌های نظامی چین به اطراف جزیره تایوان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت دفاع ملی تایوان امروز (دوشنبه) اعلام کرد که چهار هواپیمای نظامی و سه کشتی نیروی دریایی چین را در ساعت ۰۶:۰۰ صبح روز یکشنبه (۲۶ فوریه) و ۰۶:۰۰ امروز (دوشنبه ۲۷ فوریه) در اطراف تایوان رهگیری کرده‌ است.

وبگاه «تایوان نیوز» گزارش کرد، وزارت دفاع ملی تایوان گزارش کرد که این جزیره در پاسخ به این اقدام چین، هواپیما،کشتی‌های نیروی دریایی و موشک‌های زمینی را برای نظارت بر هواپیماها و کشتی‌های ارتش آزادی‌بخش خلق چین (PLA) فرستاده است.

با این‌حال، تایوان می‌گوید که در بازه مذکور،‌ هیچ هواپیمای چینی از خط میانی تنگه تایوان عبور نکرده یا وارد حاشیه جنوب غربی منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان (ADIZ) نشده است.

رسانه‌های تایوان می‌گویند تاکنون در ماه جاری میلادی، پکن ۳۱۱ هواپیمای نظامی و ۱۰۹ کشتی نیروی دریایی را به اطراف تایوان ارسال کرده است و از ماه سپتامبر ۲۰۲۰ تاکنون، پکن با فرستادن روزمره هواپیما به منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان، استفاده از تاکتیک‌های منطقه خاکستری را افزایش داده است.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

تحلیلگران نظامی بر این باورند که علیرغم تجهیز تایوان به سامانه‌های دفاع موشکی، نیروی هوایی این جزیره توان ایستادگی برابر نیروی هوایی قدرتمند چین را ندارد. نیروی هوایی تایوان در سال‌های اخیر متحمل یک سری سوانح  مرگبار شده است. حد نصابی که نگرانی‌هایی را در مورد آمادگی رزمی نیروهای مسلح جزیره همزمان با جولان جت‌های نظامی چین در منطقه ایجاد کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید