بسته تحریمی جدید آمریکا علیه کره شمالی

کدخبر: ۵۵۸۷۸۲
خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه سه شرکت و دو فرد کره شمالی در رابطه با برنامه موشک بالستیک این کشور وضع کرده است.
بسته تحریمی جدید آمریکا علیه کره شمالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) اعلام کرد که واشنگتن علیه سه شرکت و دو فرد به دلیل «تولید غیرقانونی درآمد» که کره شمالی برای توسعه برنامه‌های تسلیحاتی خود استفاده می‌کند، تحریم‌های جدیدی وضع کرد.

وبگاه «یونایتدپرس اینترنشنال» در این خصوص گزارش کرد، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه شرکت‌های بازرگانی «چیلسانگ» و «پائوکهو» را در فهرست تحریم قرار داد.

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا نوشته شده است که چیلسانگ به عنوان یک جبهه برای کسب ارز خارجی و جمع آوری اطلاعات برای پیونگ یانگ عمل می‌کند و پائوکهو تحت نظارت ارتش کره شمالی فعالیت دارد و از دهه ۱۹۸۰، پروژه‌های هنری و ساخت و ساز را برای کشورهایی در غرب آسیا و آفریقایی انجام داده است.

تحریم‌های جدید ایالات متحده همچنین افرادی در کره شمالی از جمله «هوانگ کیل سو» و «پاک هوآ سانگ» و یک شرکت ساختمانی با نام «کنگو آکوند سارل» که در جمهوری دموکراتیک کنگو تأسیس شده است را نیز شامل می‌شود.

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور مربوط به تروریسم و اطلاعات مالی در بیانیه‌ای در توجیه این اقدام واشنگتن اعلام کرد: «تسلیحات غیرقانونی کشتار جمعی و برنامه‌های موشک بالستیک جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) امنیت بین‌المللی و ثبات منطقه‌ای را تهدید می‌کند».

وی ادامه داد: «ایالات متحده به هدف‌گیری شبکه‌های غیرقانونی جهانی کره شمالی که برای این فعالیت‌های ثبات‌زدا تولید درآمد می‌کنند، متعهد است».

بر اساس این گزارش، جدیدترین تحریم‌های آمریکا درست دو هفته پس از آزمایش موشک بالستیک بین‌قاره‌ای «هواسانگ-۱۵» کره شمالی صورت گرفته است.

از طرف دیگر، «آنتونی بلینکن» وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای جداگانه روز چهارشنبه گفت که اقدام علیه کره شمالی، «بیش از پیش تحریم‌های آمریکا را با شرکای بین‌المللی ما هماهنگ می‌کند».

وی ادامه داد که پیش از این اتحادیه اروپا، چیلسانگ، پائوکهو، پاک و هوآنگ را برای مشارکت در فرار تحریمی و مسئول بودن در حمایت از برنامه‌های غیرقانونی اتمی و موشک بالستیک کره شمالی در فهرست تحریم قرار داده بودند.

واشنگتن اخیراً رهبری یک تلاش برای محکوم کردن جدیدترین آزمایش‌های موشک بالستیک کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل را برعهده گرفته بود اما این قطعنامه از سوی روسیه و چین وتو شد.

علی‌رغم هشدارهای پی در پی پیونگ‌یانگ، کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا به طور مداوم رزمایش‌هایی را در شبه‌جزیره کره برگزار می‌کنند و کره شمالی این رزمایش‌ها را بعنوان آماده‌سازی برای حمله به خود تلقی می‌کند و ماه گذشته هشدار داد که اقدامات بی‌سابقه متقابلی را در واکنش به رزمایش‌های آتی این دو کشور انجام دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید