انتقاد شدید بطحایی از عملکرد آموزش و پرورش در مواجهه با مسمومیت های سریالی/ شبیه رفتار بوکوحرام در نیجریه است

کدخبر: ۵۵۸۸۱۷
وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: نمی‌دانم چرا دولت و وزارت آموزش و پرورش نسبت به مسمومیت سریالی دانش آموزان با خونسردی برخورد می کند.
انتقاد شدید  بطحایی از عملکرد آموزش و پرورش در مواجهه با مسمومیت های سریالی/ شبیه رفتار بوکوحرام در نیجریه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شرق، سیدمحمد بطحایی، در واکنش به عدم پاسخگویی مسئولان وزارت آموزش و پرورش در ماجرای مسمومیت سریالی دانش‌آموزان گفت: «متاسفانه در این دوران آموزش و پرورش دچار انفعال شده‌است. در این مساله جدی که برای دانش‌آموزان پیش آمده و موضوعات دیگر از زیر بار مسئولیتش شانه خالی کرده‌است. به هر حال در چنین مواردی خانواده‌ها فرزندانشان را به آموزش و پرورش می‌سپارند. این وزارتخانه مسئول حفاظت از سلامت دانش آموزان به ویژه در محیط مدرسه است. مسمومیت‌ها هم در مدرسه اتفاق می‌افتد، در نتیجه آنها باید پاسخگو باشند.»

او با اشاره به اینکه مسمومیت دانش‌آموزان در سطح وسیع و گسترده اتفاق افتاده و باید از آن به عنوان یک حمله تروریستی فراگیر یاد کنیم، تاکید کرد: «به نظرم این رفتارها بی‌شباهت به رفتار بوکوحرام در نیجریه نیست. در آنجا دختربچه‌ها را از مدرسه می‌دزدیدند اما در اینجا امنیت روحی و روانی صدها نفر را به خطر می‌اندازند. در چنین شرایطی امین‌ترین فردی که می‌تواند با افکار عمومی صحبت کند؛ وزیرآموزش و پرورش است .او باید پیگیر گزارش‌ها باشد و به افکار عمومی بگوید که ما مراقب فرزندانتان هستیم و به طور جدی پیگیر حل مسئله هستیم.»

 وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: «نمی‌دانم چرا دولت و وزارت آموزش و پرورش نسبت به مسمومیت سریالی دانش آموزان با خونسردی برخورد می کند. از این جهت به عنوان یک معلم که در سیستم آموزش و پرورش بودم، به خاطر خونسردی، بی‌تفاوتی و بی‌خیالی مسئولان این وزارتخانه از مردم عذرخواهی می‌کنم.»

بطحایی گفت: «متاسفانه رفتار مسئولان آموزش و پرورش به گونه‌ای است که انگار اتفاقی نیفتاده و کار باید در جای دیگر دنبال شود. نمی‌دانم، ممکن است که پیگیر هم باشند اما این سکوت خبری جای تامل دارد. جای تاسف دارد که همکاران ما در آموزش و پرورش نسبت به این موضوع مهم و ناگوار واکنش جدی نداشته‌اند. مردم توقع توضیح دارند.»

 

روایت مادر یک دختر دبیرستانی قم از مسمومیت فرزندش در مدرسه

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید