امارات و ترکیه به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه می‌شوند؟

کدخبر: ۵۵۸۸۷۵
اقتصادنیوز: دولت آمریکا قصد راه‌اندازی برنامه جدیدی برای سرکوب کشورها و افرادی را دارد که به کرملین برای مقابله با تنبیه‌های اقتصادی کمک می‌کنند.
امارات و ترکیه به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه می‌شوند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، دولت آمریکا در بحبوحه نگرانی‌هایش از کمک امارات و ترکیه به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها قصد راه‌اندازی برنامه جدیدی برای سرکوب کشورها و افرادی را دارد که به کرملین برای مقابله با تنبیه‌های اقتصادی کمک می‌کنند. 

روزنامه فایننشال‌تایمز که می‌گوید به جزئیاتی از این برنامه دست پیدا کرده نوشته این تلاش از سوی وزارت خزانه‌داری، وزارت بازرگانی و وزارت دادگستری آمریکا هدایت می‌شود. 

به نوشته این روزنامه دولت آمریکا در شرایطی این برنامه را آغاز کرده که متحدان غربی معتقدند ترکیه و امارات در کنار کشورهایی در آسیای مرکزی و قفقاز تمایلی برای منزوی کردن روسیه چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ نظامی ندارند. 

میتو آگزلورد، دستیار وزیر بازرگانی آمریکا گفت: «کسانی که تلاش می‌کنند ماشین جنگی پوتین را با فرار از تحریم‌ها و ممنوعیت های صادراتی ما تقویت کنند پاسخگو خواهند شد.»

الیزابت روزنبرگ، دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در یک نشست پشت درهای بسته روز پنجشنبه گفت امارات متحده عربی هم جزو کشورهایی است که زیر ذره‌بین آمریکا قرار دارد. 

او گفت شرکت‌های امارات بین جولای تا نوامبر ۲۰۲۲ بیش از ۱۸ میلیون دلار کالا به شرکت‌های تحت تحریم روسیه ارسال کرده‌اند. او اضافه کرد که ۵ میلیون دلار از این کالاها آمریکایی بوده و مشمول ممنوعیت‌های صادراتی بوده‌اند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید