امام جمعه اصفهان:

بانک مرکزی فقط برای ۴۰ کالا به تجارت جهانی نیاز دارد / تجارت خارجی ایران نیازی به دلار ندارد

کدخبر: ۵۵۸۹۶۹
اقتصادنیوز:امام جمعه موقت اصفهان گفت: خارج کردن واسطه‌های دلالی و برخورد جدی با اخلال‌گران بازار ارز و نظام اقتصادی از وظایف دولت و حکومت است و باید اقتصاد ایران از دلارزدگی خارج شود.
بانک مرکزی فقط برای ۴۰ کالا به تجارت جهانی نیاز دارد / تجارت خارجی ایران نیازی به دلار ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: از اعمال شب نیمه شعبان غافل نشوید که یاران و پیروان امام زمان (عج) در زمان غیبت با داشتن روح زنده، انقلاب باطنی و روحی، رفع غفلت‌ها، آرامش و تلاش برای تبدیل شدن به یکی از یاران امام به قله کمال می‌رسند.

وی افزود: تلاش وتمرکز بر پیشرفت علمی و اقتدار کشور است و حضور مردم در صحنه‌های مختلف نشان از پیابندی مردم بر آرمان‌هایانقلاب است نه اینکه مسؤولان گمان کنند که مردم سختی و شکایت ندارند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطر نشان کرد: گرانی‌ها برای معیشت افراد ضعیف و متوسط سخت است و مسؤولان در این راستا برای مشکل مردم قدم بردارند تا اقتصاد ایران از دلارزدگی خارج شود.

وی با بیان اینکه خارج کردن واسطه‌های دلالی و برخورد جدی با اخلال‌گران بازار ارز و نظام اقتصادی از وظایف دولت و حکومت است، گفت: تجارت خارجی ایران نیازی به دلار ندارد و می‌توان تهاتر کرد و یا پول همان کشور همسایه را برای تجارت دریافت کرد.

مهدوی ادامه داد: بانک مرکزی فقط برای ۴۰ کالا به تجارت جهانی نیاز دارد اما در سایر مبادلات می‌توان دلار را حذف کرد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال تثبیت استثمار و سرقت اموال مردم را دارد، گفت: آنها باید بداند ملت ایران راه مقاومت را انتخاب کرده و با عزم و اراده جدی به دنبال زمینه‌سازی ظهور است و به هیچ نحوی تسلط استکبار جهانی و کدخدایی آن را نمی‌پذیرند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به روز میلاد علی اکبر (س) و روز جوان، به جوانان توصیه کرد: با تاسی و پیروی از علی اکبر (س) سعی کنند در مقابل امام زمان آبرومند بوده و ایمان خود را قوی کنند، اخلاق خوب داشته باشند و عمل صالح انجام دهند. اکنون ایمان افراد متوسط است که برای مسیر زندگی متعارف کافی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید