سفر ناگهانی رئیس ستاد مشرک ارتش آمریکا به تل‌آویو

کدخبر: ۵۵۸۹۷۲
اقتصادنیوز: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده به سرزمین های اشغالی رفت که پیش از سفر اعلام شده لوید آستین وزیر دفاع دولت بایدن صورت می گیرد.
سفر ناگهانی رئیس ستاد مشرک ارتش آمریکا به تل‌آویو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «مارک میلی» رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز جمعه وارد سرزمین های اشغالی شد تا با همتای صهیونیست خود درباره امنیت منطقه گفتگو کند.

دیو باتلر، سخنگوی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بدون ارائه جزئیات بیشتر در مورد هدف از این سفر گفت: آنها در خصوص چالش ها و فرصت های بسیاری که اسرائیل و منطقه خاورمیانه با آن روبرو هستند، گفتگو خواهند کرد.

از سوی دیگر دفتر یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در توضیح گفتگوهای این مقام اسرائیلی با مقام ارشد آمریکایی گفته است: وزیر دفاع اسرائیل به رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته است که برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای، همکاری دایم لازم است.

سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در واشنگتن اعلام کرد، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در روزهای آینده به خاورمیانه از جمله اسرائیل، مصر و اردن سفر خواهد کرد.

پت رایدر سخنگوی پنتاگون افزود: وزیر دفاع آمریکا امیدوار به گفتگو با رهبران منطقه است. هدف از این گفتگوها حمایت و تقویت همکاری است.

وزیر دفاع ایالات متحده این هفته در یک بازدید برنامه ریزی شده و چند روزه از حوزه فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به "سنتکام" دیدار خواهد کرد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در عین حال به نام کشورهای منطقه که آستین به آنها سفر خواهد کرد، اشاره ای نکرد.

رایدر افزود: این سفر فرصتی برای وزیر دفاع آمریکا خواهد بود تا با رهبران و متحدان اصلی آمریکا در خاورمیانه دیدار تا "بار دیگر بر تعهد قاطع آمریکا به منطقه خاورمیانه تاکید کند."

سخنگوی پنتاگون همچنین ادعا کرد که آستین در گفتگوهای خود همکاری نزدیک آمریکا با کشورهای منطقه جهت افزایش امنیت منطقه ای و ثبات و جلوگیری از تهدیدهای احتمالی را بررسی خواهد کرد.

پیش از این، برد کوپر رئیس ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس ادعا کرد که در طول دو سال رهبری ناوگان پنجم مستقر در بحرین، شاهد افزایش "فعالیت های بدخواهانه" ایران در منطقه بوده است.

به گزارش ایرنا، در حالی که کوپر توقیف تسلیحات اخیر توسط نیروهای آمریکایی و متحدانش در منطقه را یک موفقیت دانست، ادعا کرد که ایران توانسته است حملات پهپادی را با هدف قرار دادن کشتی ها در خاورمیانه و سایر حملات در منطقه انجام دهد.

رئیس ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در حاشیه نمایشگاه و کنفرانس بین المللی دفاعی ابوظبی گفت: ما بر گسترش همکاری های خود متمرکز هستیم. پاسخ کوتاه این است که اقدامات ایران مورد توجه همه قرار گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید