اقدام جنجالی طالبان علیه مردم افغانستان/ هزاران پرونده طلاق باطل شد

کدخبر: ۵۵۹۱۶۲
واشنگتن‌پست در گزارش جدید خود نوشت که با تسلط طالبان هزاران پرونده طلاق از سوی این گروه باطل اعلام شده است.
اقدام جنجالی طالبان علیه مردم افغانستان/ هزاران پرونده طلاق باطل شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، بربنیاد این گزارش که امروز شنبه، ۴ مارچ، نشر شده است، طالبان با تغییر قوانین ازدواج جان هزاران زن طلاق گرفته را با خطر روبه‌رو کرده‌اند.

برپایه اطلاعات نشر شده، قاضیان و وکلای مدافع پیشین افغانستان تخمین‌ زده‌اند که هزاران زن افغان که بدون رضایت شوهران‌شان در حکومت پیشین طلاق گرفته‌اند، در حال حاضر با خطر زندانی شدن و انتقام‌جویی روبه‌رو هستند.

قاضیان پیشین افغانستان گفته‌اند که طلاق یک‌طرفه در حکومت پیشین عمدتاً به زنانی داده می‌شد که از شوهران بدخوی، از جمله افراد معتاد به مواد مخدر، جدا می‌شدند.

ادعای جدید طالبان درباره ساخت پهپاد ملی افغانستان+ تصاویر

طالبان: روزی خواهد رسید که آمریکا جلوی ما دست دراز کند+ فیلم

گزارش حاکی از آن است که با تسلط طالبان و لغو قوانین ازدواج در حکومت پیشین، بخش دیگری از حقوق‌ زنان توسط طالبان نقض شده است.

در این گزارش با شماری از زنانی که تجربه‌های طلاق یک‌طرفه‌ را دارند و در نزدیک به ۲۰ ماه گذشته با انواع تهدید‌ها توسط شوهران سابق‌شان مواجه شده‌اند، گفت‌وگو شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، حاضر نشده به پرسش‌ها در این مورد پاسخ دهد؛ اما تأکید کرده که در حاکمیت این گروه در پرونده‌های طلاق باید زن و شوهر هر دو در برابر قاضی حاضر شده و تن به جدایی از هم بدهند.

گفتنی‌ است که طالبان پس از تسلط بر افغانستان با لغو قوانین نافذ در حکومت پیشین، محدودیت‌های زیادی بر زنان وضع کرده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید