واکنش اردوغان به شکاف در اردوگاه مخالفانش

کدخبر: ۵۵۹۲۶۵
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به شکاف در اردوگاه مخالفان خود گفت: ائتلاف ملت از چندماه پیش از شکاف میان مخالفان خبر داده بود.
واکنش اردوغان به شکاف در اردوگاه مخالفانش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در واکنش به شکاف در اردوگاه مخالفان خود گفت: ائتلاف ملت از چندماه پیش از شکاف میان مخالفان خبرداده بود. وی اضافه کرد: رهبران احزاب مخالف برای گفت و گو نشستند و باهم به توافق نرسیدند و از هم جدا شدند.

روسیا الیوم گزارش داد، وی افزود: نقشه راه حزب عدالت و توسعه و "ائتلاف ملت" روشن و شخص است و ما برای عبور از یک فاجعه طبیعی تلاش می کنیم.

اردوغان گفت: آنچه برای ائتلاف ملت مهم است، جان شهروندان است، برخلاف مخالفان که فقط به فکر جمع کردن پول هستند تا هرکاری که دوست دارند انجام دهند، ما در مسیر از پیش ترسیم شده و مشخص خود حرکت می کنیم.

وی با اشاره به اختلاف مخالفان خود افزود: هدف ما در ائتلاف ملت، جمع کردن مهره های ریخته و پراکنده نیست.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: ما به فکر فاجعه زلزله و تهیه مایحتاج شهروندان مناطق زلزله زده هستیم و اولویت دولت در این مرحله، افزایش آمادگی ترکیه برای مقابله با حوادث طبیعی است.

اردوغان اضافه کرد: ائتلاف ملت، در آینده به ارزیابی تحولات سیاسی کشور می پردازد.

رهبران ۶ حزب ائتلافی مخالف اردوغان روز پنجشنبه پس از نشست دوازدهم و به رغم اعلام قبلی، نتوانستند نامزد مشترک خود را برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور معرفی کنند و اعلام کردند که روز دوشنبه ۶ مارس (۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱) نامزد نهایی خود را اعلام خواهند کرد.

بنا به اعلام این رسانه، «کمال کلیچدار اوغلو» رهبر حزب جمهوری خواه خلق، «مرال آکشنر» رهبر حزب نیک(خوب)، «تمل کاراملا اوغلو» رهبر حزب سعادت، «گلتکین اویسال» رهبر حزب دموکرات، «علی باباجان» رهبر حزب جهش و دموکراسی(دوا) و «احمد داووداغلو» رهبر حزب آینده در این جلسه مشترک به جمع‌بندی معرفی نامزد مشترک نرسیدند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت که انتخابات این کشور طبق برنامه ریزی انجام شده در ۱۴ می برگزار خواهد شد.

وی در جلسه حزب عدالت و توسعه در پارلمان این کشور در واکنش به برخی انتقادها از دولتش در مدیریت پیامدهای های زلزله اخیر گفت: در ۱۴ می پاسخ مناسب را به آن ها خواهیم داد.

در حالی که کمتر از ۲.۵ ماه به زمان برگزاری انتخابات همزمان ریاست جمهوری و مجلس ترکیه باقیمانده است، حزب حاکم «عدالت و توسعه» به همراهی حزب «حرکت ملی» از حدود ۲ ماه قبل «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور کنونی را به عنوان نامزد خود معرفی کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید