ارسال جنگنده های اف-۱۶ به آمریکا به کی یف در ابهام!

کدخبر: ۵۵۹۴۳۴
اقتصادنیوز: واشنگتن تا کنون تصمیمی در مورد ارسال جنگنده های F-۱۶ به اوکراین اتخاذ نکرده است.
ارسال جنگنده های اف-۱۶ به آمریکا به کی یف در ابهام!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از شبکه تلویزیونی اِسکای نیوز، ۲ خلبان اوکراینی در آمریکا هستند تا برای پرواز با جت های جنگنده آموزش های لازم را ببینند.

بر اساس اعلام این رسانه، این در حالیست که تا کنون تصمیمی در مورد ارسال جنگنده های F-۱۶ به اوکراین اتخاذ نشده است. ورود این خلبانان برای نخستین بار به ایالات متحده گزارش شده است؛ اما مقامات در این باره گفتند که حضور آنها به این معنا نیست که ایالات متحده تصمیم گرفته است که جت های جنگنده را به عنوان بخشی از کمک های نظامی خود برای کی یف بفرستد.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی «ان بی سی نیوز» هم در گزارشی خبر داد که ورود ۲ خلبان اوکراینی نشان دهنده اولین سفر خلبانان اوکراینی به ایالات متحده برای ارزیابی مهارت‌ هایشان توسط مربیان نظامی آمریکای محسوب می‌ شود.

تحلیل مجلسی از سفر گروسی به تهران/ قطعنامه علیه ایران صادر می شود؟

مطابق با اعلام ۲ مقام کنگره و یک مقام ارشد آمریکایی، این ۲ خلبان اوکراینی در حال حاضر در ایالات متحده به سر می‌ برند تا ارزیابی شود، چه مدت زمان برای آموزش آن‌ ها برای پرواز با جنگنده‌ هایی همچون اف- ‌۱۶ زمان نیاز است.

به گفته مقام‌ های آمریکا، دولت ایالات متحده با انتقال ۱۰ خلبان دیگر اوکراینی در ماه جاری میلادی به این کشور برای ارزیابی‌ های بیشتر موافقت کرده‌ اند.

۶ اسفند ماه بود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه اوکراین در حال حاضر به جنگنده اف۱۶ نیازی ندارد، انتقال آن به کی‌یف در شرایط فعلی را رد کرده بود.

رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با ای‌ بی‌ سی در پاسخ به سوالی درباره این موضوع گفت: فعلا (ارسال جنگنده) را رد می‌ کنم.

بایدن اضافه کرد که در حال حاضر «او (ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین) بیشتر به تانک، توپخانه و سامانه پدافندی از جمله هیمارس نیاز دارد».

بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا این حرف بدان معنا است که او انتقال اف۱۶ به کی‌یف را در آینده هم رد می‌کند، گفت که نمی‌تواند نیازهای دفاعی بلندمدت اوکراین را پیش‌ بینی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید