ابلاغ طرح ازدواج کارکنان و استادان مجرد دانشگاه‌ها

کدخبر: ۵۵۹۷۲۷
اقتصادنیوز: مدیر ازدواج و خانواده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: طرح ازدواج کارکنان و استادان مجرد در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و برای اجرا ابلاغ شد.
ابلاغ طرح ازدواج کارکنان و استادان مجرد دانشگاه‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید محمد هاشمی عصر دوشنبه در جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: دفتر ازدواج و خانواده نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از ۲۴ سال قبل فعال شده و امسال بیست و پنجمین برنامه ازدواج آسان دانشجویی با شرکت صدها زوج از سراسر کشور در مشهد مقدس درحال برگزاری است.

وی افزود: با تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، ستاد تسهیل ازدواج، برای ازدواج آسان کارکنان و استادان دانشگاه‌ها در دو لایه استانی و ملی فعالیت خواهد کرد و پنج وزارتخانه و دستگاه‌هایی همچون بانک مرکزی، بنیاد مستضعفان، اوقاف و امور خیریه و شهرداری‌ها از اعضای آن هستند.

مدیر ازدواج و خانواده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور ادامه داد: مزدوجین را در قالب طرح "همسفر بهشت" در سه روز اول زندگی مشترک به مشهد مقدس اعزام می‌کنیم و در راستای تسهیل ازدواج کارکنان و استادان مجرد دانشگاه‌ها، تامین خوابگاه‌های متاهلی و مهد کودک از اولویت‌های ماست.

هاشمی گفت: طبق بررسی‌ها بیشترین مشکل در ازدواج در مرحله شناخت زوج‌ها از همدیگر است و برای رفع این مشکل، سامانه "همرسانی" را طراحی و فعال کرده‌ایم که با حفظ حرمت و شان زوجین، ۵۰ درصد اطلاعات هویتی طرفین در آن سامانه به همدیگر ارائه می‌شود و سپس زوجین به مراکز مشاوره متصل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه همرسانی به محض اخذ موافقت اولیه زوجین، خانواده داماد و عروس را به همدیگر معرفی و متصل می‌کند تا بنیان خانواده جدید، بر اساس شناخت کامل از همدیگر و محکم بنا شود و در زندگی مشکلی پیش نیاید.

حجت الاسلام عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این آئین گفت: امسال از دانشگاه‌های این استان ۱۲۳ زوج برای ازدواج آسان نام نویسی کرده بودند و عده زیادی از آنها برای سه روز آغاز زندگی به مشهد مقدس اعزام شده اند و بقیه نیز این سفر را تجربه خواهند کرد.

وی ادامه داد: دانشجویانی که سال گذشته ازدواج کرده بودند و امسال صاحب فرزند شده اند، در قالب طرح دردانه، از هدایایی برخوردار می‌شوند.

دکتر اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم در این برنامه گفت: ازدواج دانشجویی ویژگی‌های خاصی دارد و بر اساس شناخت کامل و لحاظ علایق و سلایق همدیگر صورت می‌گیرد و کمترین طلاق را در این نوع ازدواج‌ها مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: برای ترویج ازدواج آسان دانشجویان، خوابگاه‌های دانشجویی جدیدی در حال احداث است و از سال آینده ۱۰۰ واحد از این خوابگاه‌ها احداث خواهد شد.

وی ازدواج دانشجویی را از زیباترین نوع ازدواج‌ها توصیف و برای تحکیم خانواده دانشجویان، چند تجربه و توصیه‌ اخلاقی را به آنها بیان کرد و ابراز امیدواری نمود نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی برای اشتغال مزدوجین نیز برنامه‌ریزی کند.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.
این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید