برگزاری نشست امنیتی ایران و عراق در اقلیم کردستان+ جزئیات

کدخبر: ۵۵۹۸۸۶
ایران و عراق درخصوص تشکیل کمیته ای برای ترسیم مرزها میان دو کشور در راستای مقابله با تجاوز عوامل نفوذی و همچنین مقابله با قاچاق توافق کردند.
برگزاری نشست امنیتی ایران و عراق در اقلیم کردستان+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از شفق نیوز، صبح امروز(سه شنبه) نشستی امنیتی میان فرماندهان گارد مرزی ایران و عراق در اقلیم کردستان عراق برگزار شد.

محمد فاضل دزیی، فرمانده گارد مرزی منطقه یک عراق در اظهاراتی بعد از این نشست گفت که این نشست امنیتی با حضور فرماندهانی از گارد مرزی دو کشور در شهر سلیمانیه برگزار شد.

وی گفت در این نشست درباره راه های کنترل مرزهای دو کشور و ایجاد سازوکاری در این زمینه به ویژه در مرزهای اقلیم کردستان تبادل نظر شد.

جای خالی علی باقری در مذاکرات با گروسی / گمانه زنی ها درباره کنار گذاشتن وی صحت دارد؟

این مسئول عراقی گفت که دو طرف درخصوص تشکیل کمیته ای برای ترسیم مرزها میان ایران و عراق در راستای مقابله با تجاوز عوامل نفوذی و همچنین مقابله با قاچاق توافق کردند.

وی همچنین گفت که در این نشست درخصوص ایجاد مکانیزمی برای گسترش مبادلات تجاری میان ایران و عراق در مرز باشماق تبادل نظر شد.

پاسخ قاطع زلنسکی به روسیه/ هیچ نقطه‌ای از اوکراین را ترک نمی‌کنیم

به گزارش ایسنا، وزیر دفاع جمهوری عراق اخیرا با حضور در ستاد وزارت دفاع با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌گو کرد و امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار با درود به روح پاک همه شهدایی که در مبارزه با تروریسم و برای امنیت دو کشور و منطقه جانشان را فدا کرده‌اند، به ویژه قهرمانان این مبارزه یعنی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس گفت: جمهوری اسلامی ایران و عراق در واقع دو کشور در یک پهنه سرزمینی هستند که از یک امتداد و پیوستگی ژئوپلتیکی برخوردارند و این پیوستگی ژئوپلتیکی در برگیرنده عناصر قومی، مذهبی، فرهنگی، اقتصادی و انرژی است و باید سعی کنیم این پیوستگی را به عنوان عامل وحدت بین دو کشور تقویت کنیم؛ زیرا وحدت و همبستگی دو ملت، همان نقطه قوتی است که دشمنان دو کشور قصد ضربه زدن به آن را دارند بنابراین با توجه به تلاش برخی از دشمنان برای تخریب و تضعیف این روابط، مراقبت و هوشیاری نسبت به این توطئه ها برای هر دو طرف ضروریست.

امیر سرتیپ آشتیانی با تاکید بر این‌که «حضور گروه های تروریستی و هسته‌های پنهان و فعال در عراق و از جمله در استان‌های مجاور با جمهوری اسلامی ایران، همچنان یک خطر بالقوه و بالفعل برای امنیت ملی دو کشور بشمار می‌رود» گفت: ضرورت هماهنگی نظامی، اطلاعاتی و امنیتی دو کشور بیش از گذشته مضاعف شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید