وحشت عمیق نتانیاهو از کلید خوردن انتفاضه در کرانه باختری

کدخبر: ۵۶۰۶۵۲
اقتصادنیوز: نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بیم کلید خوردن انتفاضه سوم در کرانه باختری در ماه رمضان، تخلیه روستای «خان الاحمر» فلسطین را به بعد از ماه مبارک موکول کرد.
وحشت عمیق نتانیاهو از کلید خوردن انتفاضه در کرانه باختری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نتانیاهو با مشکلات روز افزون داخلی روبه روست و امشب نیز به رسم شنبه شب‌ها بیش از ۱۴۵ هزار اسرائیلی در سراسر سرزمین‌های اشغالی به خیابان‌ها آمده و علیه وی شعار دادند.

سیلی محکم توافق ایران و عربستان بر صورت «بی‌بی»

خبرگزاری سما فلسطین گزارش داد، «بی بی» در پی افزایش تظاهرات و اعتراضات اعلام کرد که رسمیت دادن به کانون شهرک نشینی "ایواتار" را نیز به بعد ماه مبارک رمضان موکول کرده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر نیز تهدید کرد که روستای «خان احمر» واقع در شرق قدس چه با موافقت و یا بدون موافقت ساکنان آن منهدم خواهد شد.

روستای خان احمر در جاده ارتباطی بین قدس و دریای مدیترانه قرار دارد و بر اساس توافقنامه اسلو که میان سازمان آزادیبخش فلسطین و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۳امضاء شده، تحت سلطه این رژیم است.

این روستا با ۲ هزار و ۷۶۴ نفر جمعیت در شرق کرانه باختری رود اردن و نزدیک دو شهرک صهیونیست واقع شده و ساکنان آن، با دامداری زندگی می کنند.

۴۰۰ فلسطینی نیز در روستای خان احمر ساکن هستند که در سال ۱۹۴۸ میلادی زمین های خود در نقب اشغالی در جنوب فلسطین را ترک و به خان احمر منتقل شدند.

رژیم صهیونیستی می خواهد با تخریب روستای خان احمر شهرک های صهیونیستی را جایگزین آنها کند و بدین وسیله قدس شرقی را از اطراف آن جدا کرده و کرانه باختری را به دو بخش تقسیم کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید