تردید یک روزنامه اصولگرا در باره نتیجه‌بخش بودن توافق تهران-ریاض

کدخبر: ۵۶۰۶۷۱
اقتصادنیوز: به دنبال عدم استقبال روزنامه رسالت از رسانه های طیف قالیباف نسبت به توافقات ایران و عربستان،، یک روزنامه دیگر اصولگرا هم پرسشهایی در این زمینه مطرح کرد.
تردید یک روزنامه اصولگرا در باره نتیجه‌بخش بودن توافق تهران-ریاض

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه خراسان در مطلبی نوشت: 

این توافق قطعا ابعاد دیگری را هم در بر خواهد گرفت امابه نظر می رسد  آن چه در باره این توافق مهم تر از اصل انعقاد آن است پایداری و به نتیجه رسیدن آن است.همان طور که اشاره شد گسل های  بالقوه و بالفعل موجود میان ایران و عربستان گاه چنان عمیق است که ترمیم آن به  مدت ها زمان نیاز دارد و به صرف یک اعتماد سازی  اولیه نمی توان انتظار محو آن ها را داشت چراکه این توافق در خلأ اتفاق نیفتاده و به طور اجتناب ناپذیری طیفی از منافع و ملاحظات دو طرف در آن درگیر است. به قول ضرب المثل معروف انگلیسی" the devil is in the detail"  «شیطان در جزئیات {خوابیده} است». 

این که سرانجام موضوع یمن چه خواهد شد و آیا ریاض  به سمت حل و فصل آن می‌رود یا همان رویه سابق را ادامه خواهد داد؟ این که معادله لبنان از بن بست خارج می شود یا نه ؟ این که  اقدامات تخریبی درباره حضور ایران در عراق ادامه خواهد یافت یا نه ؟  این که شارژ مالی  بنگاه های رسانه ای ضد ایرانی متوقف می شود یا نه ؟ مناسبات  احتمالی با تل آویو  و نسبت آن با تحرکات این رژیم علیه ایران چگونه خواهد بود؟ نگاه ریاض به این توافق  واقعی یا حرکتی  تاکتیکی و برای گرفتن امتیاز از آمریکا و اسرائیل است  ؟ یا این که تا چه حد  می توان از تکرار اقدامات احساسی و هیجانی در مناسبات 2 کشور جلوگیری کرد ؟  و...که مجموعه ای از جزئیات البته مهمی است که می تواند موفقیت این توافق مهم را به مخاطره افکند و  همچون بومرنگی وضعیت روابط دو کشور را به شرایط  بدتر از وضعیت پیشا توافق ببرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید