دشمن پشت دروازه‌ها؛

محاصره نیروهای اوکراینی در باخموت /صدها کشته طی بیست‌وچهار ساعت

کدخبر: ۵۶۰۷۸۶
سخنگوی ارتش اوکراین گفت که ۲۲۱ نیروی روس در باخموت کشته و بیش از ۳۰۰ نفر نیز زخمی شدند.
محاصره نیروهای اوکراینی در باخموت /صدها کشته طی بیست‌وچهار ساعت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، همان‌طور که یوگنی پریگوژین، مالک گروه واگنر وعده داده بود، نیروهای روسیه به سمت مرکز شهر باخموت در حرکت‌اند.

روز شنبه، اوکراین و روسیه ادعا کردند که صدها نفر از نیروهای دشمن را طی ۲۴ ساعت گذشته در باخموت کشته‌اند. نیروهای اوکراینی حملات بی‌وقفه روسیه را دفع کرده و رودخانه کوچکی از وسط شهر می‌گذرد، خط مقدم جدید نبرد را تشکیل می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، سخنگوی ارتش اوکراین گفت که ۲۲۱ نیروی روس در باخموت کشته و بیش از ۳۰۰ نفر نیز زخمی شدند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ۲۱۰ سرباز اوکراینی را در خط مقدم نبرد دونتسک کشته است. در عین حال، هر دو طرف معترفند که در باخموت تلفات زیادی متحمل شدند.

شهر دونتسک شرقی که اکنون تقریباً متروکه شده، میدان یکی از خونین‌ترین و طولانی‌ترین نبردهای جنگ یک‌ساله اوکراین است. 

دستگاه اطلاعاتی ارتش بریتانیا در روز شنبه اعلام کرد که گروه مزدور واگنر روسیه، کنترل بیشتر بخش شرقی باخموت را به دست گرفته است. یوگنی پریگوژین، مالک گروه واگنر نیز روز چهارشنبه از پیشروی این گروه خبر داده بود. وزارت دفاع بریتانیا در بولتن اطلاعات روزانه خود نوشت: اکنون در مرکز شهر باخموت، رودخانه باخموتکا خط مقدم نبرد است.

اوکراین اصرار دارد که در باخموت مانده و دفاع جانانه‌ای به نیروهای روس نشان دهد. فرمانده دفاع باخموت می‌گوید حفاظت از این شهر برای ضدحمله اوکراین کلیدی است. به گفته یکی از ژنرال‌های ارتش اوکراین، قبل از انجام ضدحمله قریب‌الوقوع، باید زمان کافی برای تأمین منابع به دست آوریم.

مسکو می‌گوید که تصرف باخموت باعث ایجاد سوراخی در دفاع اوکراین شده و گامی برای تصرف کل منطقه صنعتی دونباس خواهد بود. کیف نیز می‌گوید که نبرد باخموت باعث نابودی بهترین نیروهای روسیه شده است. پریگوژین روز شنبه گفت که او اکنون ۱.۲ کیلومتر با مرکز شهر که در سمت غربی رودخانه است، فاصله دارد.

اطلاعات بریتانیا با اشاره به عبور رودخانه از میان زمین‌های باز، گفت که این منطقه به یک کشتارگاه تبدیل شده و نیروهای واگنر که تلاش دارند به حمله مستقیم خود به سمت غرب ادامه دهند، با چالش بزرگی مواجه هستند.

اما همچنان وضعیت برای نیروهای کیف خطرناک است. در این بیانیه آمده است: نیروهای اوکراینی و خطوط تدارکاتی آنها در غرب در برابر حملات روسیه از شمال و جنوب آسیب‌پذیر هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک