جنجال در ترکیه/ اردوغان مدرک دانشگاهی ندارد!

کدخبر: ۵۶۰۸۳۵
ئیس سابق موسسه آموزش عالی ترکیه گفت : رجب طیب اردوغان نمی تواند در انتخابات برای دومین بار شرکت کنند زیرا اولا این کار او غیرقانونی است و دوما او مدرک دانشگاهی ندارد.
جنجال در ترکیه/ اردوغان مدرک دانشگاهی ندارد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، از روزنامه زمان ترکیه، یوسف ضیاء اوزجان» رئیس سابق موسسه آموزش عالی  ترکیه گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نمی تواند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند چون مدرک دانشگاهی ندارد.

اوزجان در توئیتر این ادعا که  از سال ها پیش مطرح بوده است و جنجال به پا کرد را مطرح کرد و گفت:« رجب طیب اردوغان نمی تواند در انتخابات برای دومین بار شرکت کنند زیرا اولا این کار او غیرقانونی است و دوما او مدرک دانشگاهی ندارد.

بیانیه اتحادیه اروپا در پی توافق تهران- ریاض

اوزجان در ادامه گفت که اگر اردوغان تلاش کند برای مشارکت در انتخابات قانون را دور بزند باعث بزرگترین رسوایی انتخاباتی در تاریخ رخ می دهد.

اوزجان تأکید کرد که وی نتوانسته است در جستجوهایش برای یافتن مدرک دانشگاهی اردوغان به نتیجه ای برسد.

رمزگشایی از نزدیکی عربستان به ایران /ناقوس به صدا در آمد!

شایان ذکر است که حزب چپگرای«آزادی خلق» به دانشگاه «مرمره» درخواستی فرستاد و خواستار ارائه مدرک دانشگاهی رئیس جمهور ترکیه شد اما این درخواست رد شد. سپس این حزب  به بخش قضایی ترکیه روی آورد.

از سوی دیگر، دادگاه اداری آنکارا درخواست  این حزب برای اطلاع یافتن از مدرک دانشگاهی را رد کرد و اعلام کرد که چنین مدرکی جزو اطلاعات شخصی به شمار می رود و نمی توان آن را افشا کرد مگر با موافقت صاحب آن.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید