رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل: دشوارترین روزها را پشت سر می‌گذاریم/ این دوره خطرناک است

کدخبر: ۵۶۱۴۱۲
به دنبال تشدید تظاهرات علیه طرح اصلاحات قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین نافرمانی نظامی علیه این طرح، رئیس سابق ستاد ارتش این رژیم در سخنانی گفت که رژیم اسرائیل در حال سپری کردن دشوارترین روزهای خود از زمان جنگ ۱۹۷۳ اعراب و اسرائیل تاکنون است.
رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل: دشوارترین روزها را پشت سر می‌گذاریم/ این دوره خطرناک است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، گادی آیزنکوت، رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اظهار کرد: اسرائیل برهه امنیتی بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد، و این دوره خطرناک‌ترین دوره از زمان جنگ ششم اکتبر ۱۹۷۳ تاکنون است.

وی با اشاره به نافرمانی نظامی در بخش‌های مختلف ارتش رژیم صهیونیستی گفت که به عقیده وی جدایی ارتش از مردم اقدام درستی نیست و وی چنین چیزی را توصیه نمی‌کند.

اقدامات جنجالی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و در رأس آنها طرح اصلاحات قضایی از چند هفته قبل اسرائیلی‌ها را به خیابان‌ها کشانده و تظاهرات روزانه علیه این طرح برگزار می‌شود.

به رغم اعتراضات گسترده، طرح اصلاحات قضایی به سرعت در حال پیشرفت است.

طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی، دولت راست‌گرای افراطی اسرائیل خواهان پیشبرد عناصر اصلی طرح تغییرات بحث برانگیز در سیستم قضایی به واسطه تدابیر فوری قبل از پایان ماه جاری است.

این اصلاحات به پارلمان اجازه می‌دهد احکام دادگاه عالی را با اکثریتی ناچیز نقض کند، دولت نتانیاهو همچنین به دنبال آن است از قدرت دادگاه عالی در لغو قوانین ساده بکاهد.

منتقدان معتقدند، اصلاحات قضایی تفکیک قوه‌ها را به خطر می‌اندازد و رژیم صهیونیستی احتمالا به سمت دیکتاتوری می‌رود.

این لایحه همچنین به نفع بنیامین نتانیاهو است که در حال محاکمه در پرونده‌های فساد است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید