تلاش آمریکا برای تسریع تحویل تانک‌های آبرامز به اوکراین

کدخبر: ۵۶۲۷۵۱
اقتصادنیوز: یک مقام ارشد کاخ سفید از تلاش آمریکا برای تسریع در تحویل تانک‌های آبرامز به اوکراین خبر داد.
تلاش آمریکا برای تسریع تحویل تانک‌های آبرامز به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی گفت: ما درحال تلاش در این زمینه هستیم. می توانیم تغییراتی در روند ایجاد کنیم تا سرعت انتقال این تانک ها به اوکراین افزایش یابد.

ما به سرعت دنیای خطرناکی که در آن زندگی می‌کنیم، حرکت نمی‌کنیم

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در اواخر ماه ژانویه اعلام کرد که این کشور ۳۱ دستگاه تانک ام- ۱ آبرامز را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

کربی با این حال گفت که ارسال این تانک ها به اوکراین با چالش‌هایی مواجه است، زیرا واشنگتن "تعداد زیادی از آنها را به عنوان ذخیره در اختیار ندارد" و نحوه استفاده از این تانک ها را نیز آموزش نداده است.

وی توضیح داد: به عنوان مثال، دوره آموزش اولیه تانک آبرامز برای سربازان آمریکایی ۱۶ هفته طول می کشد و این دوره فقط آموزش اولیه در مورد نحوه کار با این تانک است.

کربی که پیش از این، سخنگوی پنتاگون بود، ادامه داد: سپس باید چگونگی نگهداری این تانک ها، ایجاد یک زنجیره تامین برای ارسال قطعات و تدارکات هنگام جنگ آموزش داده شود. بدون شک این تانک ها در طول جنگ آسیب خواهند دید. بنابراین، مسائل زیادی باید در نظر گرفته شود.

کریستین ورموت"، وزیر ارتش آمریکا گفت تحویل تانک‌های آبرامز ساخت ایالات متحده به اوکراین به رغم درخواست‌های مداوم کی‌یف ممکن است تا یک سال یا حتی بیشتر طول بکشد.

به گزارش ایرنا، پیش از این، شبکه سی ان ان به نقل از ورموت وزیر ارتش آمریکا نوشت: این موضوع چند هفته نخواهد بود، من این را خواهم گفت. هیچ یک از گزینه هایی که ما در حال بررسی آن هستیم در عرض یک هفته یا دو ماه محقق نخواهد شد.

پوتین طرح صلح چین را پذیرفت؟ /بیانیه مشترک مسکو و پکن

وی گفت: جدول زمانی طولانی تری مطرح است، اما من فکر می کنم گزینه هایی هستند که کمتر از دو سال، کمتر از یک سال و نیم هستند.

به گزارش سی ان ان، با توجه به طولانی شدن زمان تحویل تانک ها، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در حال بررسی گزینه های مختلفی از جمله ساخت تانک های آبرامز از ابتدا برای اوکراین است که معمولاً ترجیح داده شده ترین گزینه نیست.

آمریکا در ماه های گذشته اعلام کرد که ۳۱ تانک آبرامز و ۸ خودروی بازیابی M۸۸ را به اوکراین ارسال خواهد کرد اما خاطرنشان کرد که تحویل این تسلیحات زمان قابل توجهی خواهد برد.

از زمانی که روسیه یک سال پیش عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد، کشورهای غربی انواع مختلفی از سامانه‌های تسلیحاتی از جمله موشک‌های دفاع هوایی، سامانه‌های موشک پرتاب چندگانه، تانک‌ها، توپخانه‌های خودکششی و توپ‌های ضدهوایی را در اختیار اوکراین قرار داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید