دو مقام آمریکایی مدعی شدند؛

آمریکا: پهپادهای ایران خاورمیانه را بی ثبات کرده است /ایران به روسیه پیشنهاد ارائه پهپاد داد

کدخبر: ۵۶۲۷۷۷
​«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده بامداد چهارشنبه از قدرت صنعت هواپیماهای بدون سرنشین جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کرد.
آمریکا: پهپادهای ایران خاورمیانه را بی ثبات کرده است /ایران به روسیه پیشنهاد ارائه پهپاد داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزیر خارجه آمریکا ضمن اشاره به اعمال تحریم‌های جدید علیه هفت شخص و نهاد مرتبط با صنایع پهپادی و نظامی ایران، مدعی شد که پهپادهای ایرانی منطقه غرب آسیا را بی‌ثبات می‌کنند.

بلینکن در صفحه توئیتر خود با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، نوشت: «پهپادهای ایرانی منطقه خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند. امروز ما هفت نهاد و شخص را که [صنایع] پهپادی ایران و دیگر برنامه‌های تسلیحاتی آن را حمایت می‌کنند، تحریم کردیم».

وزارت خزانه‌داری آمریکا عصر سه‌شنبه اعلام کرد اسامی سه فرد و چار نهاد را در فهرست تحریم‌های مربوط به ایران قرار داده است.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته اسامی ۲ شهروند ایران و یک شهروند ترکیه به عنوان افراد تحریم‌شده دیده می‌شود. خزانه‌داری آمریکا همچنین چهار شرکت را تحریم کرده که سه مورد آنها در ایران و یک مورد در ترکیه مستقر هستند. 

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد «شبکه خرید مرتبط با برنامه پهپادی و تسلیحاتی ایران» را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 

شامگاه سه‌شنبه همچنین «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد: «ایران به روسیه پیشنهاد ارائه پهپاد داد و رابطه نظامی بین آنها قوی است و شکی نداریم که ادامه خواهد داشت».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید