موضع‌گیری آمریکا درباره کمک نظامی چین به روسیه!

کدخبر: ۵۶۲۹۱۸
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت،شواهدی مبنی بر ارسال سلاح‌های مرگبار از سوی چین به روسیه وجود ندارد.
موضع‌گیری آمریکا درباره کمک نظامی چین به روسیه!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزیر امور خارجه آمریکا چهارشنبه شب به وقت تهران به قانونگذاران این کشور گفت که چین با «دقت بسیار » در حال مشاهده واکنش آمریکا و جهان به حمله روسیه به اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا  گفت اگر به روسیه این امکان داده شود که بدون مجازات به همسایه خود حمله کند، مشکلات بغرنجی توسط متجاوزان ایجاد شده  و این به درگیری جهانی منجر خواهد شد.

بلینکن با اشاره به اینکه ژاپن و کره جنوبی از حامیان اصلی اوکراین بوده اند، گفت: «مخاطرات در اوکراین بسیار فراتر از است و فکر می‌کنم که تاثیر عمیقی در آسیا دارد».

وی بار دیگر اظهار داشت که فکر نمی‌کند چین به روسیه کمک‌های مرگبار ارائه کرده است. بلینکن گفت: «تا به امروز، ندیده‌ایم که چینی‌ها از این خط عبور کنند.»

بلینکن گفت که حمایت سیاسی و مادی چین از روسیه در تضاد با منافع واشنگتن است، اما افزود که ایالات متحده هنوز شواهدی مبنی بر ارائه کمک‌های مرگبار چین به روسیه برای درگیری با اوکراین ندارد.

این گزارش حاکیست، همزمان با رایزنی سران چین و روسیه در شهر «مسکو» پایتخت روسیه، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ائتلاف ناتو به چین نسبت به ارسال تسلیحات مرگبار به روسیه هشدار داد.

 استولتنبرگ گفت: «ما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه چین تسلیحات مرگبار به روسیه تحویل می‌دهد ندیده ایم، اما نشانه‌هایی داریم که نشان می‌دهد این درخواست روسیه بوده و این موضوعی است که توسط مقامات چینی در نظر گرفته شده است.»

دبیر کل ناتو ادامه داد، چین نباید به روسیه کمک‌های تسلیحاتی مرگبار ارائه کند، این به معنای حمایت از جنگ غیرقانونی است.

 «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در ملاقات با همتای چینی خود گفت مسکو طرح ۱۲ ماده‌ای پکن برای «خاتمه دادن به بحران حاد در اوکراین» را مورد بررسی قرار خواهد داد.  پوتین گفت: «ما همیشه از روند مذاکرات استقبال می‌کنیم»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نگاهی به فرصت‌ها و تهدیدهای نواحی مرزی ایران

      اقتصادنیوز: ایران کشور بزرگ و پهناوری است که به جهت وضعیت جغرافیایی، اقلیم‌های متنوع و چشم‌اندازهای گوناگون دارد. این…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید