دستور جنجالی دولت هلند علیه ایران، چین و روسیه

کدخبر: ۵۶۳۱۷۲
کابینه هلند روز سه‌شنبه به مقامات خود اعلام کرده که باید همه برنامه‌های کشورهایی که برنامه سایبری تهاجمی علیه هلند دارند را از دستگاه‌های کاری‌شان حذف کنند.
دستور جنجالی دولت هلند علیه ایران، چین و روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، کابینه هلند به کارمندان دولتی اعلام کرده که باید تمام برنامه‌های ایرانی، روسی و چینی را از دستگاه‌هایی که با آنها کار دولتی انجام می‌دهند حذف کنند.

وبگاه «بریت بارت» روز جمعه به نقل از روزنامه هلندی «تلگراف» نوشت که دولت هلند به مقامات و کارکنان  این کشور اعلام که باید تمام برنامه‌های چینی، روسی، ایرانی و کره شمالی را از موبایل‌های کاری خود حذف کنند.

دولت هلند پیش از این به مقام‌های خود گفته بود که برنامه تیک‌تاک را از دستگاه‌های کاری‌شان پاک کنند. 

این دستور اکنون گسترده‌تر شده  و کابینه هلند روز سه‌شنبه به مقامات خود اعلام کرده که باید همه برنامه‌های کشورهایی که برنامه سایبری تهاجمی علیه هلند دارند را از دستگاه‌های کاری‌شان  حذف کنند.

کابینه هلند مدعی است که برنامه‌های چنین کشورهایی افزایش خطر جاسوسی را به همراه دارد.

«آلکساندرا ون هافلن» وزیر امور دیجیتال هلند در نامه ای به کارمندان دولت نوشت: «روسیه، ایران، کره شمالی و چین نمونه‌هایی از کشورهایی با چنین برنامه سایبری تهاجمی هستند.»

اخیرا نیز کمیسیون اروپا استفاده کارکنان این نهاد اروپایی از «تیک‌تاک» را به دلیل آنچه مسائل «امنیت سایبری» خوانده شده ممنوع کرده است.

وبگاه شبکه خبری سی.ان.ان گزارش داد کمیسیون اروپا استفاده از تیک‌تاک در رایانه‌ها و گوشی‌ها را به دلیل نگرانی‌های امنیت سایبری ممنوع کرده است.

دی‌ماه  گذشته هم کنگره آمریکا طرحی برای ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک در دستگاه‌های دولتی تصویب کرده بود. منابع خبری گزارش داده بودند آن قانون در پی نگرانی‌های فزاینده از این شبکه اجتماعی متعلق به چین تصویب شده بود. در آن زمان گزارش شد این ممنوعیت به نفع شبکه های اجتماعی رقیب مثل اسنپ،‌ اینستاگرام و فیس بوک خواهد بود.

رایج ترین توجیه ارائه شده برای این موضوع این است که حضور تیک تاک در ایالات متحده به چین قدرت می دهد تا آمریکایی ها را کنترل کند، نگرانی که همراه با استقبال گسترده این پلتفرم در بین آمریکایی ها تشدید شد

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید