حضور سفیر ایران در افطاری سفیر سعودی ها

کدخبر: ۵۶۳۷۱۴
سفیر ایران در اسپانیا در ضیافت افطاری سفیر عربستان در این کشور شرکت کرد.
حضور سفیر ایران در افطاری سفیر سعودی ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در حاشیه ضیافت افطار که در اقامتگاه سفیر عربستان در مادرید ؛ برگزار شد؛ طرفین با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

در این مراسم طرفین بر توسعه روابط دوکشور در همه زمینه ها تاکید کردند.

افشاگری درباره نامه هشدار آمیز اسحاق جهانگیری به رئیسی

روز ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ در بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن که به امضای علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین رسید، بر سر از سرگیری روابط دوجانبه بین ایران و عربستان سعودی توافق شد.

اعلام توافق برای از سرگیری روابط ایران و عربستان با میانجیگری چین با طیفی از حمایت و استقبال از سوی کشورهای منطقه تا پیام نگرانی در بین سران رژیم صهیونیستی و اعلام آگاهی دولت آمریکا و ابراز امیدواری نسبت به تاثیر مثبت آن در کاستن از تنش‌های خاورمیانه و پایان جنگ یمن بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش ایرنا، امیر عبداللهیان در گفت وگو با الجزیره تأیید دعوت ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان برای سفر سید ابراهیم رئیس رئیس جمهوری کشورمان به عربستان نیز افزود: پادشاه عربستان از رئیس جمهوری ایران برای سفر به کشورش دعوت کرده است و برای ملک سلمان نیز دعوت مشابهی را ارسال خواهیم کرد.

پیش از این محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری 28 اسفندماه اعلام کرد که رئیس جمهوری با استقبال از دعوت پادشاه عربستان برای سفر رسمی به ریاض، بر آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها تاکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید