درخواست مهم هسته ای چین از آمریکا

کدخبر: ۵۶۴۱۲۰
وزارت خارجه چین گفت: امیدواریم ایالات متحده حجم زرادخانه اتمی خود را کاهش دهد و به حفظ امنیت هسته‌ای جهانی کمک کند.
درخواست مهم هسته ای چین از آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، اصرار آمریکا برای اعمال تحریم‌های یکجانبه اقتصادی به بهانه‌های بی‌اساس علیه شرکت‌های چینی و سوءاستفاده از مفهوم امنیت ملی، با واکنش پکن همراه شد.

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (پنجشنبه) گفت که تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های چینی، ناشی از تمایل ذاتی واشنگتن برای مهار این کشور است.

افشای جزئیات پیام بایدن به نتانیاهو درباره اصلاحات دستگاه قضایی

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این دیپلمات چینی درباره بحران تسلیحات اتمی در جهان نیز اظهار داشت: «ما به مشارکت در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای و عدم استفاده از اینگونه سلاح‌ها پایبند هستیم».

وزارت خارجه چین در ادامه توضیح داد: «امیدواریم ایالات متحده حجم زرادخانه اتمی خود را کاهش دهد و به حفظ امنیت هسته‌ای جهانی کمک کند».

از سوی دیگر سفارت چین در واشنگتن نیز در واکنش به سفر «تسای اینگ‌ون» رئیس منطقه تایوان به آمریکا هشدار داد: «این سفر می‌تواند به تقابل جدی در روابط دو کشور منجر شود».

پیش از این نیز «مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن محکوم کردن اقدام اخیر آمریکایی‌ها در افزوده شدن چندین شرکت چینی به فهرست سیاه تحریم‌ها، تاکید کرد که واشنگتن منبع اصلی تهدید هسته‌ای در جهان به شمار می‌آید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید