عملکرد دولت رئیسی در سال 1401 زیر ذره بین دو چهره سیاسی

دولت رئیسی ناکارآمد باقی می ماند/ نمره دولت رئیسی 20 است!

کدخبر: ۵۶۴۴۲۳
اقتصادنیوز: یک چهره اصلاح طلب و یک فعال سیاسی اصواگرا درباره عملکرد دولت در سال گذشته توضیحاتی را ارائه دادند و عملکرد مثبت و منفی دولت بررسی کردند.
دولت رئیسی ناکارآمد باقی می ماند/ نمره دولت رئیسی 20 است!

به گزارش اقتصادنیوز ، غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگو با اقتصادنیوز، با اشاره به نمره دولت سیزدهم در سال 1401، گفت: اگر مبنا بر روی کارآمدی و رضایت مردم بگذاریم، دولت علی رغم تلاش های خود در مسائل معیشتی، ارزی و اشتغال، کنترل روابط با منطقه خوب عمل نکرد نمره خوبی ندارد. در راه اندازی بنگاه های متوقف توفیقاتی داشته و تلاش ها برای رفع فساد و سفرهای استانی آقای رئیسی نمره مثبتی دارد.

دولت ناکارآمد باقی می ماند

وی ادامه داد: علی القاعده اکثر مردم در حوزه اقتصادی ناراضی هستند و همین موضوع نمره دولت را تحت تاثیر قرار می دهد. گمان می کنم به دلیل انتخاب نامناسب بدنه دولت و هئیت وزیران این ناکارامدی همراه دولت باقی می ماند.

رئیسی متواضع و فروتن است

رجایی با اشاره به عملکرد مثبت دولت هم گفت: مبارزه با فساد و راه اندازی بنگاه های متوقف شده، سرزدن به استان ها بهترین عملکرد دولت بود. آقای رئیسی فرد متواضع و فروتنی است که تلاش می کند بهتر باشد.

دولت تماشاچی است

مشاور مرحوم اکبر هاشمی درباره عملکرد منفی دولت نیز بیان کرد: در شرایط بحران رئیس جمهور باید دولت قوی تری می چید و تیم اقتصادی باید تغییر کند. سفر آقای شمخانی به کشورهای منطقه نشان ضعف وزارت خارجه است و این حرکت از سوی رهبری آغاز شده و  دولت تماشاچی است. ما در زمان دولت آقای روحانی از این حرکت ها نداشتیم و آقای ظریف قدرتمند بودند.

نمره بیست یک اصواگرا به دولت رئیسی

اما، جدای از انتقادات رجایی به دولت سیزدهم، احمد کریمی اصفهانی، سیاستمدار اصولگرا، نظر متفاوتی را دارد و درباره نمره دولت در سال گذشته گفت: امیدوارم دولت در مسائل دیپلماسی همین سطح را بتواند حفظ کند و تلاش و کوششی هایی که در مسائل دیگر دارند، نمره بیست را می گیرد.

این چهره اصولگرا با اشاره به عملکرد مثبت و منفی دولت گفت: بهترین عملکرد را می توان دیپلماسی خوب دولت دانست که با پیگیری توانست برخی مشکلات را حل کند و در کنار همسایه بتواند برخی مشکلات را مهار کند. عدم رفع موانع از مرکزتولیدی و بنگاه های اقتصادی بدترین عملکرد دولت بود که امیدوارم در سال جدید این مشکل را حل کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید