اطلاعات جدید درباره بالن چینی ساقط شده در آمریکا منتشر شد

کدخبر: ۵۶۴۸۱۴
بالن چینی که اخیرا وارد حریم هوایی آمریکا شده بود قادر به جمع آوری اطلاعات و ارسال مستقیم آن به پکن بود.
اطلاعات جدید درباره  بالن چینی ساقط شده در آمریکا منتشر شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، شبکه ان بی سی نیوز آمریکا گزارش داد که بالن چینی که اخیرا در آسمان ایالات متحده پرواز می‌کرد و پس از چند روز به دستور جو بایدن رئیس جمهور این کشور ساقط شد قادر به جمع آوری اطلاعات از سایتهای نظامی این کشور بود.

ان بی سی نیوز به نقل از یک مقام ارشد پنتاگون و همچنین یک مقام سابق دولت آمریکا افزود: این بالن با ارتفاع بالا که توسط پکن کنترل می‌شد قبل از ساقط شدن در روز 4 فوریه چندین بار از سایتهای نظامی ایالات متحده عبور کرده و به شکل 8 پرواز می‌کرده است. 

این گزارش اضافه کرد، سه مقام آمریکایی گفته اند که این بالن می‌توانسته در لحظه اطلاعات جمع آوری شده را به پکن ارسال کند. 

به گفته این مقامات، اطلاعات جمع آوری شده چین شامل سیگنال‌های الکترونیکی از سیستمهای تسلیحاتی و همچنین ارتباطات میان پرسنل بوده است و نه ارسال تصاویر. 

خبرگزاری رویترز نیز با اشاره به این موضوع نوشته، مقامات آمریکایی برای اظهارنظر درباره این گزارش در دسترس نبودند و وزارت خارجه چین و سفارت پکن در واشنگتن نیز از پاسخ به این مساله خودداری کرده اند. 

در زمان این رخداد، مقامات آمریکایی تلاش کرده بودند اهمیت پرواز ایم بالون بر امنیت ملی این کشور را کم اهمیت جلوه دهند. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفته بود که ورود بالن جاسوسی چینی به حریم هوایی آمریکا و عبور آن از بالای تأسیسات نظامی مهم این کشور، رخنه امنیتی بزرگی نبود.

با این حال حضور این بالن چینی در آسمان آمریکا منجر به تعویق سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه به پکن برای یک دیدار رسمی شد و تنشهای میان دو کشور را افزایش داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید