پاسخ روسیه به ادعاها درباره تهدید اتمی ازسوی مسکو

کدخبر: ۵۶۴۸۹۲
اقتصادنیوز: نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره به اینکه روسیه کسی را با سلاح هسته‌ای تهدید نمی‌کند، گفت: از مدت‌ها پیش و به‌طور مداوم تاکید کرده‌ایم که این موضوع در دکترین نظامی ما نیست.
پاسخ روسیه به ادعاها درباره تهدید اتمی ازسوی مسکو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اظهار کرد: مسکو هیچ نگرانی از بابت وقوع یک جنگ هسته‌ای ندارد زیرا حداقل این را می‌دانیم که ما درخواست یک جنگ هسته‌ای را نداریم.

خبرگزاری تاس گزارش داد، وی افزود: از مدت‌ها پیش و به‌طور مداوم تاکید کرده‌ایم که این موضوع در دکترین نظامی ما نیست زیرا دکترین نظامی ما موارد بسیار نادری را برای استفاده از سلاح اتمی پیش‌بینی کرده است و قطعا وضعیت کنونی یکی از آن موارد نادر پیش‌بینی شده نیست.

نبنزیا در ادامه همچنین نگرانی‌ها در مورد اینکه چگونه روسیه می‌تواند در حالی که جنگ در اوکراین در جریان است، ریاست دوره‌ای شورای امنیت در ماه آوریل را برعهده بگیرد را به تمسخر گرفت.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در سال ۲۰۰۳ (سالی که عراق مورد حمله قرار گرفت) رئیس شورای امنیت بود، اظهار کرد: در فوریه ۲۰۲۲ زمانی که روسیه همزمان با ریاست دوره‌ای خود در شورای امنیت، حمله خود به اوکراین را آغاز کرد، شکایتی وجود نداشت.

به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر در حساب خود در تلگرام نوشت: مقامات غربی با اتکا به بدترین روش‌های انتشار اطلاعات نادرست و به صورت هماهنگ، به رسانه‌ها روایتی جعلی درباره تهدیدات هسته‌ای از سوی مسکو ارائه می‌دهند.

زاخارووا افزود: در واقع، روسیه خطرات موجود در این زمینه را درک می‌کند و ما حتی نمی‌توانیم به جنگ هسته‌ای فکر کنیم.

دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز پیشتر در جلسه کمیسیون خلع سلاح گفت که بر خلاف گمانه زنی‌ها، استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای فقط در واکنش به استفاده از سلاح هسته‌ای و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی علیه مسکو و متحدانش است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید