دومین وزیر زیر تیغ رئیسی

کدخبر: ۵۶۴۸۹۶
شاید در آغاز مسوولیت حمید سجادی در وزارت ورزش، دیدگاه افکار عمومی نسبت به او منفی نبود. به هر حال سجادی سابقه سال‌ها حضور در ورزش قهرمانی را داشت و از دو‌و‌میدانی‌کاران مطرح کشور به شمار می‌آمد. تحصیلات عالیه او نیز مزید بر علت شده بود تا حضورش در وزارت ورزش با حساسیت چندانی مواجه نشود.
دومین وزیر زیر تیغ رئیسی
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، با این حال هر چه جلوتر رفتیم، اتفاقاتی رخ داد که مقبولیت سجادی کاهش یافت. تراژدی فصل گذشته فوتبال ایران، حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا بود. هیچ‌یک از دو قطب سنتی فوتبال کشور موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای نشدند تا هواداران سرخابی‌ها در حسرت دیدن تیم‌شان در آسیا بمانند. طبعا این یک نمره منفی در کارنامه دستگاه ورزش کشور بود که انتظار می‌رفت تکانی به مسوولان بدهد و باعث اهتمام آنها در رفع اشکالات شود. با این وجود و در شرایطی که زمان کافی برای حل بحران وجود داشت، نهایتا چنین اتفاقی رخ نداد.

فضای فوتبال ایران طی چند روز گذشته تحت تاثیر حذف دوباره استقلال از لیگ قهرمانان آسیا بوده است؛ اتفاقی که قطعا پای وزارت ورزش هم در آن در میان است. به هر حال مدیران منصوب سجادی در این مدت موفق به حل مشکلات نشدند و با وجود اینکه مساله طلب استراماچونی بسیار مشهود و واضح بود، مصطفی آجورلو و علی فتح‌الله‌زاده در سامان دادن به این پرونده موفق عمل نکردند تا یکی از بهترین تیم‌های سالیان اخیر استقلال پشت خط آسیا باقی بماند. عجیب اینکه شخص وزیر حتی بعد از استعفای فتح‌الله‌زاده هم موضع روشنی در این مورد نگرفت. او گفت استعفا به دستش نرسیده و چنین رفت و آمدهایی عادی است! مجموعه این مسائل نشان می‌دهد اوضاع سجادی خوب نیست و شاید بعد از وزیر آموزش و پرورش، نوبت خداحافظی به او رسیده باشد.

 سجادی که اخیرا یک سانحه تلخ را هم از سر گذرانده، در بقیه موارد نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای نداشته است. او به تازگی پیوستن کریس رونالدو به النصر عربستان را یک خرید بی‌فایده از سر چشم و هم‌چشمی دانسته بود که قطعا تحلیل درستی نیست، چون همه می‌بینند رونالدو چطور به سفیر تبلیغاتی ریاض تبدیل شده و شاید به جرات بتوان گفت تا همین حالا هم بیشتر از دستمزد دریافتی‌اش به بازسازی برند عربستان کمک کرده است. در مجموع از شخصی که با این تحصیلات در منصب وزارت قرار می‌گیرد، انتظار می‌رود تصمیمات درست‌تری بگیرد و تحلیل‌های پخته‌تری داشته باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید