پوتین: روابط مسکو و واشنگتن درگیر بحرانی عمیق است

کدخبر: ۵۶۵۳۳۱
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اینکه این کشور به‌دنبال برقراری رابطه با آمریکا بر اساس مساوات و احترام است، گفت: روابط میان مسکو و واشنگتن که امنیت و ثبات دنیا به آن وابسته است، درگیر بحرانی عمیق است.
پوتین: روابط مسکو و واشنگتن درگیر بحرانی عمیق است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفته روابط میان واشنگتن و مسکو درگیر بحرانی عمیق است.

آتش‌سوزی مهیب در یکی از ساختما‌ن‌های وزارت دفاع

او با وجود این گفت که روسیه به دنبال برقراری رابطه با آمریکا بر اساس مساوات و احترام است.

پوتین گفت: «ما همیشه دنبال برقراری رابطه بین روسیه-آمریکا بر اساس اصول مساوات و احترام به حاکمیت و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر هستیم.»

پوتین اضافه کرد: «این اصل راهنمای ما در آینده خواهد بود.»

رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد: «روابط میان روسیه و ایالات متحده آمریکا که امنیت و ثبات دنیا به آن وابسته است درگیر بحرانی عمیق است.»

رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد این بحران از «رهیافت‌های بسیار متفاوت به نظم جهانی مدرن نشأت می‌گیرد.»

رئیس‌جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد سفرای خارجی در گفت‌وگوهای سیاسی و مسائل بشردوستانه مشارکت داشته باشند. وی همچنین تصریح کرد روسیه انتظار دارد شرکای آن به اصول برابری در روابط دوجانبه پایبند باشند.

نام «دونالد ترامپ» در کنار قاتلان و جنایتکاران + عکس

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پوتین همچنین سفرای خارجی را از مفهوم جدید سیاست خارجی روسیه مطلع کرد.

رئیس‌جمهور روسیه پیش‌تر در مقاله‌ای، آمریکا را مسئول سازماندهی «کودتای دولتی مسلحانه» در اوکراین در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد که به برکناری ویکتور یانوکوویچ رئیس‌جمهور وقت و روی کار آمدن دولت غربگرا در این کشور و ایجاد شکاف در آن منجر شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید