هشدار مهم امام جمعه تبریز نسبت به نزدیک شدن اسرائیل به مسلمانان

کدخبر: ۵۶۵۶۴۶
اقتصادنیوز: امام جمعه تبریز خطاب مسلمانان در کشور آذربایجان گفت: بنده توصیه می‌کنم نسبت به نیات واقعی دشمن صهیونیستی هوشیار باشید زیرا جمهوری اسلامی ایران همواره کوشیده است تا تلاش بدخواهان برای ایجاد فاصله بین دو کشور همسایه و مسلمان را ناتمام بگذارد.
هشدار مهم امام جمعه تبریز نسبت به نزدیک شدن اسرائیل به مسلمانان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: رژیم جنایتکار صهیونیستی از نزدیک شدن به کشورهای مسلمان هدفی جز ایجاد اختلاف و چند دستگی برای تحقق مطامع توسعه‌طلبانه خود ندارد.

واکنش تند ایران به حملات اسرائیل به نوار غزه و لبنان

وی خطاب به برادران و خواهران مسلمان در کشور آذربایجان گفت: بنده توصیه می‌کنم نسبت به نیات واقعی دشمن صهیونیستی هوشیار باشید زیرا جمهوری اسلامی ایران همواره کوشیده است تا تلاش بدخواهان برای ایجاد فاصله بین دو کشور همسایه و مسلمان را ناتمام بگذارد؛ از این‌رو از دولت جمهوری آذربایجان این انتظار می‌رود تا از دامی که دشمنان برای روابط دو کشور مسلمان پهن‌کرده‌اند، دوری کنند.

امام جمعه تبریز متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند نسبت به توطئه‌های رژیم صهیونیستی با سو استفاده از خاک جمهوری آذربایجان نسبت به خود بی‌تفاوت باشد.

وی یادآور شد: اخیراً وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به رژیم صهیونیستی سفر کرده بود که هدف از این سفر برای گشایش سفارت آذربایجان در اسرائیل بود؛ طبق مشاهدات در نشست‌هایی که داشتند، وزیر خارجه اسرائیل مصاحبه‌ای کرده و اعلام کرده است که در مورد تهدید در رابطه با ایران برای منطقه و هر کشور دیگر مذاکره‌ای کردیم که این نشانگر این است که یعنی می‌خواهند با هم باشند و جبهه مشترکی علیه ایران تشکیل دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ما انتظار داشتیم تا وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان این مصاحبه را تکذیب کند که نه تنها این کار را نکرد بلکه چهار نفر از کارکنان سفارت ایران در جمهوری آذربایجان را هم تهدید به اخراج کرده و وقت ۴۸ ساعته برای خروج از خاک جمهوری آذربایجان داده است.

وی ادامه داد: جمهوری آذربایجان برخی معلمین ما را که در آنجا مشغول به کار هستند را هم احضار کرده است.

خطیب نماز جمعه تبریز ابراز کرد: جمهوری آذربایجان باید بداند که اسرائیل خواهان جمهوری آذربایجان نیست بلکه مخالف جمهوری اسلامی ایران است و برای همین به او نزدیک شده است.

آل‌هاشم در ادامه با بیان اینکه جمعه هفته آینده روز قدس است که این روز به برکت راهبردی امام راحل (ره) به محور وحدت مسلمانان تبدیل شده است، افزود: امروز فلسطین در جامعه جهانی معیار و عملکرد دولت‌ها در بست و گسترش جهانی و مقابله با ظلم اشغال‌گری است؛ هر کشور و جریانی که در نقطه مقابل فلسطین در کنار صهیونیست قرار گیرد دیگر با واکنش تند ملت‌ها روبرو می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اکنون نزدیک شدن ملت‌ها به رژیم غاصب و نادیده گرفتن مردم فلسطین هزینه دارد، ادامه داد: طبق اخبار واصله مردم مظلوم فلسطین در هفته‌های اخیر بیش از ۲۳۰ شهید تقدیم کردند که این حاکی از بیداری و روشن‌بینی جامعه است.

امام جمعه تبریز گفت: اکنون به هر اندازه که جبهه مقاومت در آزادی قدس شریف راسخ است به همان اندازه جبهه مقابل در تلاطم قرار دارد.

وی گفت: شرایط داخلی صهیونیست در وضعیت بحرانی قرار دارد که البته خودشان هم بر این موضوع اذعان دارند و دچار فروپاشی شده‌اند.

علم الهدی خطاب به مسئولان: برای حل مشکل بی حجابی باید برنامه داشته باشید/ مردم، دین‌ستیزی را تحمل نمی‌کنند

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: پاسداشت روز قدس روند فروپاشی رژیم صهیونیستی را سرعت خواهد بخشید و قطعاً حضور در راهپیمای و اعلام پیام همبستگی به مردم فلسطین و روحیه دادن برای جبهه مقاومت منعکس می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در نظم جدید جهانی خود آمریکا بزرگترین حامی اسرائیل رو به افول است، گفت: این نظم بین‌المللی روند افول رژیم صهیونیستی را سرعت بخشیده است.

وی یادآور شد: در جلسه‌ای که اخیراً با رهبر معظم انقلاب داشتیم ایشان فرمودند من گفتم اسرائیل ۲۵ سال آینده خود را نخواهد دید ولی گویا خودشان عجله دارند تا هر چه زودتر رو به اضمحلال و انسداد بروند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید