جدال لفظی سران صهیونیست بالا گرفت / لاپید: نتانیاهو می‌دانست فاجعه روی خواهد داد

کدخبر: ۵۶۵۶۵۰
اقتصادنیوز: روزنامه صهیونیستی به نقل از لاپید نوشت: بنیامین نتانیاهو وقتی بن گویر را منصوب می کرد، می دانست که چنین کاری فاجعه به بار خواهد آورد.
جدال لفظی سران صهیونیست بالا گرفت / لاپید: نتانیاهو می‌دانست فاجعه روی خواهد داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،‌درپی حمله رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی و پاسخ موشکی مقاومت به آن، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم را مسئول این وضعیت فاجعه بار دانست.

هشدار مهم امام جمعه تبریز نسبت به نزدیک شدن اسرائیل به مسلمانان

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت عصر امروز جمعه به نقل از لاپید نوشت که بنیامین نتانیاهو وقتی بن گویر را منصوب می کرد، می دانست که چنین کاری فاجعه به بار خواهد آورد.

به گفته لاپید، نتانیاهو وقتی مسئولیت مسائل مسجد الاقصی را به بن گویر محول کرد، می دانست که فاجعه روی خواهد داد.

لاپید درباره کابینه نتانیاهو گفت: افراد غیرمسئولی در هیات وزیران نشسته اند.

لاپید این سخنان را در واکنش به حمله چهارشنبه شب نیروهای رژیم صهیونیستی به نمازگزاران و اعتکاف کنندگان فلسطینی در مسجد الاقصی و پاسخ موشکی مقاومت به آن مطرح کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب با یورش به مسجد القبلی در صحن مسجدالاقصی به نمازگزاران و اعتکاف کنندگان در این مسجد حمله ور شدند و ۱۰۰ نفر از آنها را زخمی و دستکم ۴۰۰ نفر دیگر را بازداشت کردند. این نظامیان تلاش کردند که اعتکاف کنندگان را از مسجد القبلی بیرون کنند.

آنها همچنین به بهانه عید «پسح» یهودی محدودیت هایی را برای مسلمانان در مسجد الاقصی ایجاد کردند و همزمان از یورش شهرک نشینان صهیونیست طی روزهای اخیر حمایت کردند. شهرک نشینان تندرو صهیونیست فراخوان دادند که برای قربانی کردن حیوانات به مسجد الاقصی یورش خواهند برد که با هشدار ملت فلسطین و نیروهای مقاومت درباره هرگونه هتک حرمت و تعرض به این مسجد روبرو شد. گروههای مقاومت با شلیک موشک به شهرک های صهیونیست نشین تاکید کردند که مسجد الاقصی خط قرمز آنها است و اجازه هرگونه تعرض به آن را نمی دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی در مقابل به محل هایی در نوار غزه حمله هوایی کرد که با انتقاد بن گویر روبرو شد و او گفت که ارتش به جای حمله به رهبران مقاومت، محل های خالی از سکنه و فضای باز را هدف قرار داده است و باید جلسه کابینه تشکیل و سیاست ترور در نوار غزه اجرا شود.

در پاسخ به این حملات به نوار غزه، گروههای مقاومت فلسطین در قالب «وحدت میدان های نبرد» بار دیگر شهرک های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه را با موشک هدف قرار دادند. همچنین در همبستگی با فلسطینی ها چندین فروند موشک نیز از خاک لبنان به شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد. ارتش رژیم صهیونیستی نیز سپس به مناطقی در نوار غزه و جنوب لبنان حمله هوایی و توپخانه ای و موشکی انجام داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید