پاسخ ایران به رفتار آذربایجان علیه معلمان و دیپلمات‌های ایرانی

کدخبر: ۵۶۵۶۷۹
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به برخی مواضع و اقدامات دولت جمهوری آذربایجان علیه معلمان و دیپلمات‌های ایرانی موجود در باکو واکنش نشان داد.
پاسخ ایران به رفتار آذربایجان علیه معلمان و دیپلمات‌های ایرانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،‌ «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برخی مواضع، اقدامات و واکنش‌های تند، احساسی و غیرسازنده دولت جمهوری آذربایجان علیه معلمان و دیپلماتهای ایرانی موجود در باکو اظهار داشت: ما این رفتار دولت جمهوری آذربایجان را در تعارض با اصول همسایگی می دانیم.

واکنش باکو به بیانیه ایران درباره معرفی سفیر در رژیم صهیونیستی

کنعانی افزود: در حالی که بحران و آشوب سرتاسر سرزمینهای اشغالی فلسطین را فراگرفته و رژیم صهیونیستی در متزلزل ترین شرایط داخلی به سر می‌برد و در زمانی که رژیم یادشده با تعرض به مسلمانان روزه دار و هتک حرمت مسجدالاقصی بدنبال فرافکنی بحران‌های چند لایه درون سرزمین های اشغالی است، جمهوری اسلامی ایران تمرکز بر وحدت جهان اسلام و هم زمان مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم جنایتکار و اشغالگر اسرائیل را یک ضرورت و تکلیف دینی و وجدانی می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه دولت جمهوری آذربایجان را بر احترام متقابل، حرکت در مسیر حسن همجواری و دوری از آنچه خواسته صهیونیست ها و دشمنان منطقه است، فراخواند.

کنعانی در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همزمان با تاکید بر رعایت اصول و مبانی سیاست همسایگی و توجه به اهداف شوم رژیم صهیونیستی در ایجاد اختلاف و تنش در روابط میان کشورهای اسلامی، اقدام متقابل دیپلماتیک را در دستور کار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید