اخطار موشکی چین به تایوان /حملات دقیق به اهدافی کلیدی شبیه سازی شد

کدخبر: ۵۶۶۳۱۸
به نوشته خبرگزاری الجزیره، تلویزیون دولتی چین گزارش داد که گشت‌های آمادگی رزمی و رزمایش‌ها در اطراف تایوان ادامه دارد.
اخطار موشکی چین به تایوان /حملات دقیق به اهدافی کلیدی شبیه سازی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که در دومین روز رزمایش شبیه‌سازی حمله به تایوان، ۵۸ هواپیما و ۹ کشتی چینی در اطراف این جزیره مشاهده شده است.

ارتش چین «شبیه‌سازی حملاتی دقیق به اهدافی کلیدی در تایوان» را انجام داد. این رزمایش در پی سفر تسای اینگ‌وِن، رئیس‌جمهور تایوان اجرا شد.

اعلامیه روز یکشنبه در حالی منتشر شد که وزارت دفاع تایوان گفت که چندین پرنده نیروی هوایی چین را شناسایی کرده و نیروهای موشکی پکن را زیر نظر دارد.

چین مدعی مالکیت جزیره دموکراتیک تایوان است، از روز شنبه، مانور نظامی سه‌روزه خود را در اطراف این جزیره و یک روز پس از بازگشت تسای اینگ‌ون از آمریکا آغاز کرده است. رئیس‌جمهور تایوان در آمریکا با کوین مک‌کارتی، رئیس کنگره دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری الجزیره، تلویزیون دولتی چین گزارش داد که گشت‌های آمادگی رزمی و رزمایش‌ها در اطراف تایوان ادامه دارد.

در این گزارش آمده است: تحت فرماندهی واحد مرکز فرماندهی عملیات مشترک جبهه دریای جنوبی چین، یگان‌های مختلفی در یک شبیه‌سازی، حملاتی دقیق و مشترکی علیه اهدافی کلیدی در جزیره تایوان و مناطق آبی اطراف انجام دادند. آن‌ها همچنان به رویکرد تهاجمی خود در اطراف جزیره ادامه می‌دهند.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که تا ظهر یکشنبه (۰۴:۰۰ به وقت گرینویچ)، ۵۸ هواپیما از جمله جنگنده‌های سوخو ۳۰ و بمب‌افکن‌های اچ ۶ و همچنین ۹ کشتی جنگی چینی را در اطراف این جزیره خودگردان مشاهده کرده است.

این وزارتخانه گفت که به طور ویژه‌ای نیروی موشکی ارتش آزادی‌بخش خلق که مسئول سامانه موشکی زمینی چین است را تحت نظر دارد.

در این بیانیه آمده است که ارتش تایوان تسلط خوبی بر تحرکات نیروی موشکی چین از طریق سیستم‌های اطلاعاتی، نظارتی، جاسوسی داشته و نیروهای دفاع هوایی این کشور در آماده‌باش کامل قرار دارند.

این وزارت‌خانه اذعان کرد که نیروهای تایوان به دنبال تشدید درگیری‌ها نبوده اما نسبت به رزمایش چین پاسخی مناسب خواهند داد.

شبیه‌سازی حمله به تایوان در آخرین رزمایش ارتش چین

هشدار دوباره

چین نام این رزمایش را «شمشیر برنده متحد» گذاشته و آن را یک اخطار جدی به «نیروهای جدایی‌طلب و استقلال‌خواه تایوان» توصیف کرد. تایپه نیز از پکن خواست تا سفر رئیس‌جمهور تایوان به آمریکا را بهانه‌ای برای مانورهای نظامی خود که ناقض ثبات و صلح منطقه است، قرار ندهد.

چین قبلاً به تایوان و آمریکا در مورد دیدار تسای و مک‌کارتی هشدار داده بود. این دیدار در سفر بازگشت رئیس‌جمهور این جزیره خودمختار از آمریکای مرکزی انجام گرفت.

همچنین سال گذشته، چین یک رزمایش بزرگ نظامی را حول تایوان برگزار کرد که شامل شلیک موشک به آب‌های نزدیک جزیره بود. این رزمایش در پی سفر نانسی پلوسی، رئیس وقت کنگره آمریکا به تایوان انجام شد.

روز یکشنبه، سفارت آمریکا در تایوان اعلام کرد که مانورهای چین در اطراف جزیره را از زیر نظر داشته و مطمئن است که از منابع و توانایی‌های کافی در منطقه برای تضمین صلح و ثبات برخوردار است.

سخنگوی مؤسسه آمریکایی در تایوان که در غیاب روابط رسمی دیپلماتیک به عنوان سفارت فعالیت می‌کند، گفت: کانال‌های ارتباطی آمریکا با چین همچنان باز است.

واشنگتن روابط دیپلماتیک خود با تایپه را به نفع پکن در سال ۱۹۷۹ قطع کرد، اما طبق قانون موظف است که این جزیره را با تجهیزات دفاعی مجهز کند.

چین که هرگز احتمال توسل به زور برای تصرف جزیره را رد نکرده است، می‌گوید تایوان مهم‌ترین و حساس‌ترین موضوع روابطش با ایالات متحده بوده و این مسئله منبع تنش مکرر است.

پکن تسای را یک جدایی‌طلب دانسته و درخواست‌های مکرر او برای مذاکره را رد کرده است. تسای می‌گوید فقط مردم تایوان می‌توانند برای آینده خود تصمیم بگیرند.

چین در حدود سه سال گذشته فشار نظامی خود را علیه تایوان را افزایش داده و پرنده‌های آن به طور منظم در اطراف تایوان پرواز می‌کند؛ البته نه در حریم هوایی آن یا بر فراز خود جزیره.

شبیه‌سازی حمله به تایوان در آخرین رزمایش ارتش چین

رویارویی با کشتی‌های چینی

اوایل روز یکشنبه، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ هواپیمای نیروی هوایی چین و ۹ کشتی نیروی دریایی این کشور را در اطراف تایوان مشاهده کرده است.

این وزارتخانه نقشه‌ای را نشان داد که در آن حدود نیمی از این هواپیماها، از جمله پرنده‌های سوخو ۳۰ و جی ۱۱، از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده‌اند. این خط سال‌ها است به عنوان یک مرز غیررسمی بین دو طرف عمل می‌کرد.

رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند که این هواپیما به مهمات واقعی مجهز هستند.

جت‌های نیروی هوایی تایوان نیز معمولاً هنگام رویارویی با جت‌های چینی، مهمات و تسلیحات واقعی به همراه دارند.

اواخر روز شنبه، شورای امور اقیانوس تایوان که گارد ساحلی را اداره می‌کند، فیلمی را در کانال یوتیوب خود منتشر کرد که نشان می‌داد یکی از کشتی‌هایش در سایه یک کشتی جنگی چینی است.

یک کاپیتان گارد ساحلی تایوان به وسیله تماس رادیویی به کشتی چینی گفت: شما به صلح، ثبات و امنیت منطقه آسیب بزرگی وارد می‌کنید. لطفاً فوراً برگردید. اگر به راه خود ادامه دهید، تدابیر مخصوص را اتخاذ خواهیم کرد.

تصاویر دیگری نیز یک کشتی جنگی تایوانی به نام دی هوآ را نشان می‌دهد که یک کشتی گارد ساحلی را در مواجه با کشتی جنگی چینی همراهی می‌کند.

با این حال، پروازهای غیرنظامی در اطراف تایوان، از جمله دو مجمع‌الجزایر تحت کنترل تایوان در کنار سواحل چین، به روال عادی خود ادامه داده‌اند.

در ماه آگوست نیز پس از آنکه چین مناطقی نزدیک به تایوان را به خاطر شلیک موشک پروازممنوع اعلام کرد که باعث اخلال ترافیک هوایی پرنده‌های غیرنظامی شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید