اهرم فشار آمریکا بر اسرائیل/ اسناد ارسال سلاح‌های مرگبار تل آویو به اوکراین فاش شد

کدخبر: ۵۶۶۴۳۸
اسناد فاش شده پنتاگون نشان می‌دهد که آمریکا احتمالاً از درخواست اسرائیل برای حمایت‌های بیشتر علیه ایران به عنوان اهرمی برای فشار به تصمیم‌گیرندگان اسرائیلی در خصوص ارائه تسلیحات به اوکراین استفاده خواهد کرد.
اهرم فشار آمریکا بر اسرائیل/ اسناد ارسال سلاح‌های مرگبار تل آویو به اوکراین فاش شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در بخشی از اسناد محرمانه فاش شده پنتاگون که در روزهای اخیر جنجال‌های زیادی را به راه انداخته و نگرانی زیادی را در بین مقام‌های آمریکایی به وجود آورده، به ارسال تسلیحات مرگبار رژیم صهیونیستی به اوکراین نیز اشاره شده است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارش کرد، در بخشی از اسناد پنتاگون آمده است که در صورتیکه روابط میان رژیم صهیونیستی با روسیه در شرایط افزایش حمایت نظامی مسکو از برنامه موشکی و هسته‌ای ایران رو به وخامت برود، احتمالاً رژیم صهیونیستی با فشارهای ایالات متحده، موضوع ارسال تسلیحات مرگبار به اوکراین را مورد بررسی قرار دهد.

قمار خطرناک محمد بن سلمان /زورآزمایی آمریکا و چین در زمین عربستان

گزارش‌های روز گذشته (یکشنبه) نیویورک‌تایمز و سی ان ان، وجود اسنادی تحت عنوان: «اسرائیل: راه هایی برای ارائه کمک های مرگبار به اوکراین» را افشا کردند که این اسناد می‌گفت که تل‌آویو در صورت فشار آمریکا و یا در مواجهه با «تخریب» روابط با روسیه، احتمالاً ارسال سامانه‌های تسلیحاتی به اوکراین را مورد بررسی قرار خواهد داد.

آنطور که در این اسناد آمده است، تسلیحاتی که رژیم صهیونیستی قصد دارد برای ارسال به اوکراین مورد بررسی قرار دهد، سامانه دفاع موشکی «باراک 8» و موشک‌های ضدتانک «اسپایک» است.

این اسناد در حالی چنین اطلاعاتی را منتشر کده است که سیاست رژیم صهیونیستی تاکنون ظاهراً‌ بر پایه ارائه کمک‌های بشردوستانه به اوکراین بوده است اما علیرغم درخواست‌های پی در پی کی‌یف، از ارائه تسلیحات به این کشور اروپایی خودداری کرده است.

در این اسناد همچنین آمده است که ایالات متحده احتمالاً از درخواست رژیم صهیونیستی برای حمایت‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان اهرمی برای فشار به تصمیم‌گیرندگان اسرائیلی در خصوص ارائه تسلیحات به اوکراین استفاده خواهد کرد.

طبق این اسناد، سامانه‌های موشکی رژیم صهیونیستی احتمالاً از طریق یک یک طرف ثالث به اوکراین عرضه خواهد شد.

پیش از این نیز رسانه‌ها گزارش کردند که اسناد پنتاگون نشان می‌دهد که موساد از تظاهرات گسترده علیه طرح اصلاحات قضایی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حمایت کرده است که البته دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی این ادعا را تکذیب کرد.

پنتاگون روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال بررسی اعتبار اسناد عکس‌برداری شده است که «به نظر می‌رسد حاوی مطالب حساس و بسیار طبقه‌بندی شده‌اند». پنتاگون این موضوع را به وزارت دادگستری آمریکا ارجاع داده است که تحقیقات جنایی را در این خصوص آغاز کرده است.

شبکه سی ان ان نیز گزارش کرد که افشای اخیر اسناد طبقه‌بندی شده پنتاگون که نشان می‌دهد ایالات متحده نه تنها از دشمنان و رقبای خود جاسوسی می‌کرده بلکه متحدان خود را نیز در امان نگذاشته است، موجب شده تا نگرانی عمیقی در بین مقام‌های آمریکایی ایجاد کند.

در این گزارش آمده است که مقام‌های آمریکایی نگران هستند که افشای این اسناد محرمانه، روابط ایالات متحده را با همپیمانان و متحدانش تضعیف کرده و در معرض خطر قرار دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید