گفتگوی تلفنی نخست‌وزیر عراق با زلنسکی درباره اوکراین

کدخبر: ۵۶۶۵۲۴
اقتصادنیوز: دفتر نخست‌وزیری عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با زلنسکی درباره روابط بین بغداد و کی‌یف و راه‌های تقویت و توسعه آن و در راستای خدمت به منافع مشترک گفت‌وگو کردند.
گفتگوی تلفنی نخست‌وزیر عراق با زلنسکی درباره اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق دوشنبه شب در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین بر اهمیت دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز در اوکراین و در پیش گرفتن گفت وگو به عنوان راهی برای پایان دادن به این بحران که منجر به فجایع بسیاری شده، تاکید کرد.

دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو طرف درباره روابط بین بغداد و کی‌یف و راه های تقویت و توسعه آن و در راستای خدمت به منافع مشترک گفت وگو کردند.

براساس این بیانیه، زلنسکی از عراق به عنوان کشوری کلیدی و مهم یاد کرد و گفت با توجه به این اهمیت، نسبت به توسعه روابط با بغداد در همه زمینه ها توجه ویژه دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس در شرق اوکراین به رسمیت شناخت و روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی به نام «عملیات ویژه» را علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی و بحران تمام عیار تغییر وضعیت داد.

شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین، موجب تیرگی شدید و بی سابقه روابط غرب با کرملین شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید