نامه نمایندگان کنگره آمریکا به اتحادیه اروپا علیه سپاه

کدخبر: ۵۶۶۷۰۲
شماری از نمایندگاه کنگره آمریکا از اتحادیه اروپا خواستار این شدند تا سپاه پاسداران ایران را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند.
نامه نمایندگان کنگره آمریکا به اتحادیه اروپا علیه سپاه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از رویترز، شماری از قانون‌گذاران آمریکایی خواستار اقدام اتحادیه اروپا علیه سپاه شدند.

گروهی ۱۳۰ نفره از اعضای کنگره آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در نامه‌ای به اتحادیه اروپا خواستار این شدند تا سپاه پاسداران ایران را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند.

وال استریت ژورنال: موشک‌های دفاع هوایی اوکراین تا ماه مه تمام می‌شوند

در این نامه که خطاب به «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشته شده، قانونگذاران آمریکایی ادعا کردند که ایران یک کشور حامی تروریسم است و سپاه برای دهه‌ها آزادانه و آشکارا در حال اجرای توطئه‌هایی علیه شهروندان کشورهای سراسر اتحادیه اروپا است.

در بخشی از ادعاهای نمایندگان آمریکایی آمده است که پیچیدگی‌های حقوقی در شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی بر اساس مواضع ۹۳۱ قانون اتحادیه اروپا قابل درک است. با این حال نظر به تهدید فزاینده ایران علیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شهروندان آنها، از اتحادیه اروپا خواسته می‌شود که با این موضوع با نهایت فوریت برخورد کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید