جنگ بالا گرفت /آذربایجان: اقدامات ارمنستان تحریک آمیز است /آنها علاقه ای به صلح ندارند

کدخبر: ۵۶۶۸۰۲
وزارت خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شده که ارمنستان صلح و ثبات در منطقه قفقاز را به خطر انداخته است.
جنگ بالا گرفت /آذربایجان: اقدامات ارمنستان تحریک آمیز است /آنها علاقه ای به صلح ندارند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، به دنبال شروع دور تازه درگیری‌ها بین باکو و ایروان، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شد که ارمنستان علاقه‌ای به صلح ندارد.

به گزارش خبرگزاری «آذرتاج» وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان سه شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد، چنین اقدامات تحریک آمیزی از سوی ارمنستان نشان می‌دهد که این کشور علاقه‌ای به روند صلح ندارد. این گونه تحریکات نظامی ارمنستان با اقدامات و اظهارات سیاسی تحریک آمیز همراه است.

در این بیانیه آمده است، اقدامات تحریک آمیز ارمنستان علیه جمهوری آذربایجان با نقض معیارها و اصول حقوق بین الملل، نه تنها تمامیت ارضی و حاکمیت جمهوری آذربایجان را نقض بلکه صلح و امنیت منطقه را به شدت تهدید می‌کند. این اقدامات ارمنستان باید توسط جامعه جهانی به طور جدی رد و محکوم شود.

دربخش دیگر بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان آمده است: «ما بار دیگر اعلام می‌کنیم که مسئولیت این اقدامات و پیامدهای آن کاملا بر عهده ارمنستان است.»

بر اساس این گزارش، منابع خبری از تیراندازی نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان به هم در «سیونیک» و جراحات نیروهای نظامی به ویژه ارمنستان خبر دادند.

وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌های نظامی جمهوری آذربایجان حوالی ساعت 16 به وقت محلی به سمت نیروهای ارمنستانی تیراندازی کردند.در این بیانیه آمده است که ارتش ارمنستان اقدامات متقابل انجام داده است. وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد: «طبق اطلاعات اولیه، نیروهای ارمنستان در جریان این تیراندازی مجروح شده‌اند.»

خبرگزاری «نیوز آرمنیا» نیز گزارش کرد که پارلمان ارمنستان جلسه فوق العاده خود را به دلیل تشدید تنش در مرز با جمهوری آذربایجان لغو کرد.

این گزارش حاکیست که باکو از تلفات سنگین نیروهای ارمنستان خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، در نتیجه اقدامات لازم یگان های جمهوری آذربایجان مستقر در مسیر لاچین، نیروهای ارمنستان متحمل خسارات سنگینی شده‌اند.

وزارت دفاع ارمنستان در تازه ترین بیانیه خود با رد برخی ادعای های باکو  اعلام کرد که وضعیت در مناطق درگیری به طور نسبی آرام است


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید