دعوت وزیر خارجه ژاپن از امیرعبداللهیان برای سفر به توکیو

کدخبر: ۵۶۶۸۸۴
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه ژاپن در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان از وی برای سفر به توکیو دعوت کرد.
دعوت وزیر خارجه ژاپن از امیرعبداللهیان برای سفر به توکیو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «هایاشی یوشی ماسا» وزیر امور خارجه ژاپن امروز (چهارشنبه) ۲۳ فروردین ماه در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

سفر بورل به چین به تعویق افتاد

در این تماس تلفنی دو طرف در مورد توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف و نیز روند مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها بحث تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ژاپن روابط دوستانه و تاریخی دو کشور را پراهمیت خواند و ضمن تشریح دیدگاه‌های کشورش در خصوص روند مذاکرات وین، دیدگاه ژاپن را برای کمک به تکمیل این روند اعلام کرد.

وزیر خارجه ژاپن همچنین از روند مثبت همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتوگوی تلفنی به دیدار مهم نخست وزیر ژاپن با رئیس جمهور ایران در نیویورک اشاره کرد و با توجه به پیشینه مثبت و روابط تاریخی بین دو کشور ایران و ژاپن، از گسترش همکاری‌های فیمابین در عرصه‌های مختلف استقبال کرد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: ایران همواره دیپلماسی و مذاکره را راه حل برون رفت از چالش‌های منطقه‌ای و جهانی می‌داند.

تحولات اوکراین نیز از جمله موارد مورد گفت‌وگو در این رایزنی تلفنی بود و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر مواضع صریح و اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال اوکراین و‌ مخالفت با جنگ تأکید کرد.

در این تماس درودهای گرم نخست وزیر ژاپن به رئیس جمهور کشورمان دریافت شد. همچنین امیرعبداللهیان حامل سلام‌های آیت‌الله رئیسی به نخست‌وزیر ژاپن بود.

وزیر امور خارجه ژاپن همچنین از امیرعبداللهیان برای سفر به توکیو دعوت کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید