مذاکرات مهم دیپلماتیک کره جنوبی و ژاپن بعد از ۵ سال

کدخبر: ۵۶۷۲۰۷
اقتصادنیوز: مقامات دیپلماتیک و دفاعی کره جنوبی و ژاپن قرار است هفته آینده بعد از 5 سال نخستین مذاکرات خود را برگزار کنند.
مذاکرات مهم دیپلماتیک کره جنوبی و ژاپن بعد از ۵ سال

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این نشست مشاوره‌ای که قرار است در سطح مدیران کل و در روز دوشنبه در سئول برگزار شود، بعد از آن در دستور کار قرار گرفت که یون سوک یئول رییس جمهور کره‌جنوبی و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در آخرین دیدار خود توافق کردند تا اختلافات تاریخی را حل کرده و همکاری‌های امنیتی را از سر بگیرند.

کشورهای حوزه خلیج فارس به ما گفتندکه برای حمایت نمی توان به شکل مطلق به آمریکا تکیه کرد

یونهاپ گزارش داد، در این نشست قرار است مسائلی مانند شرایط امنیتی در شمال شرق آسیا و شبه جزیره کره، سیاست‌های دفاعی و امنیتی دو کشور و مسیر همکاری‌های امنیتی دوجانبه مورد بررسی قرار بگیرد.

رهبران دو کشور در آخرین نشست خود که ماه گذشته در توکیو برگزار شد، توافق کردند تا بسیاری از کانال‌های گفت‌وگوهای بین‌دولتی را که تعلیق شده بود، از سربگیرند و اختلافات تاریخی از زمان دوران استعمار شبه جزیره کره در خلال سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ را حل کنند.

پیش از این در ماه مارس سال ۲۰۱۸، یازدهمین نشست مشترک سیاسی و دفاعی کره‌جنوبی و ژاپن در توکیو برگزار شده بود. اولین نشست از این نوع نیز در سال ۱۹۹۸ برگزار شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۸ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید