بیانیه مهم اتحادیه اروپا در واکنش به تبادل اسرای جنگ یمن

کدخبر: ۵۶۷۲۳۲
اقتصادنیوز: اتحادیه اروپا از عملیات تبادل اسرا در یمن که توسط هانس گراندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل مذاکره و از سوی کمیته بین المللی صلیب سرخ تسهیل و امروز آغاز شد، استقبال کرد.
بیانیه مهم اتحادیه اروپا در واکنش به تبادل اسرای جنگ یمن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اتحادیه اروپا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای بدون اشاره به نقش مثبت و تاثیرگذار توافق ایران و عربستان بر روند صلح در یمن، از تبادل اسرای جنگی میان طرف‌های درگیر استقبال کرد و آن‌را گامی مهم در راستای رسیدن به صلح دانست.

مشکلات جهان بدون چین قابل حل نیست

در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا از عملیات تبادل اسرا در یمن که توسط هانس گراندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل مذاکره و از سوی کمیته بین المللی صلیب سرخ تسهیل و امروز آغاز شد، استقبال می کند.

این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شده است، می‌افزاید: آزادی اولیه ۸۸۷ زندانی توسط طرفین، در راستای توافق ماه گذشته در ژنو، گامی مهم در اجرای توافقنامه استکهلم ۲۰۱۸ است.

اتحادیه اروپا با بیان اینکه این تحول، «امید را برای همه بازداشت شدگان مرتبط با درگیری و خانواده های آنها به ارمغان می آورد» از تعهد طرفین برای ادامه مذاکرات در مورد تبادل زندانیان استقبال کرد.

در انتهای این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا در ماه مبارک رمضان، درخواست خود را برای تمدید آتش بس که می تواند راه را برای یک روند صلح جامع و فراگیر تحت نظارت سازمان ملل هموار کند، تکرار می کند و در همین راستا از ابتکارات منطقه‌ای عربستان سعودی و عمان که منجر به کاهش تنش شده است، استقبال می‌کند.

با سرعت گرفتن مذاکرات صلح بین فرستادگان عربستان سعودی و انصارالله یمن (حوثی‌ها)، آزادی و مبادله صدها زندانی توسط دو طرف مناقشه یمن آغاز شده است که می‌تواند اقدامی قابل توجه برای اعتمادسازی بین طرفین باشد.

طرف‌های درگیر در مذاکرات ماه گذشته در سوئیس توافق کردند که ۸۸۷ زندانی را آزاد کنند و بار دیگر در ماه «می» برای گفتگو درباره آزادی زندانیان بیشتر، با یکدیگر ملاقات کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید